I bleed my heart out just for you.


Katarina

"Betydelsen är okänd, men har kopplats till ordet katharos, vilket betyder "ren" eller "kysk". Enligt fornnordisk forskning kan det även betyda "häxa" eller "kärring"."
- Himla trevligt namn jag har.

Gjorde även precis ett test om vilken av de sju dödssynderna jag lider av. Resultatet? Vällust. Inte helt oväntat kanske.
För er som inte vet det är kyskhet en av de sju dygderna, alltså de sju dödssyndernas motsats. Lustigt nog är kyskhet och vällust varandras motpoler. Om jag nu skulle hamna i Helvetet skulle jag straffas med att bli insmord i eld och svavel. Härligt.

Här är straffen för de andra synderna i Helvetet:

  • Högmod - att rådbråkas
  • Girighet - att sitta i en kittel med kokande olja.
  • Vällust - att bli insmord i eld och svavel
  • Avund - att sitta i iskallt vatten
  • Frosseri - att äta råttor, paddor och ormar
  • Vrede - att styckas levande
  • Lättja - att kastas i en ormgrop
Vill du se vilken dödssynd du lider av kan du göra det här.

Rätt intressant faktiskt, om du frågar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0