Witch


Jag zappade runt på TV för någon dag sedan och fastnade framför ett program om häxor (döm mig inte). Rätt intressant, jag antar att det är såna grejer som gör att jag kan onödigt många onödiga saker. Det visade sig att världens mest kända, nu levande, häxa heter Laurie Cabot. Hon föddes i Wewoka, Oklahoma. "Wewoka?" tänkte jag, "Låter bekant!" Med hjälp av min bästa vän, Google, kom vi fram till att Wewoka ligger 25 min med bil från Wetumka, där jag bodde i USA. Nu för tiden bor Laurie i Salem (konstigt, huh?).
Fortsatte att kolla ett tag till och då började de snacka om hur en av hennes mest framstående elever var en tjej från Europa. Hon hande varit utbytesstudent i Oklahoma, hört talas om Laurie och blev väldigt fascinerad av ämnet. På den vägen var det.
Senare i programmet började de snacka om hur häxkonst egentligen är vetenskap och allt som behövs är en stark tro på att mirakel faktiskt kan ske. Minns inte exakt men något sånt var det. Vill man någon tillräckligt mycket så kan man få det. - lite så alltså.
Tankarna började skena iväg, som de alltid tycks göra för mig. Jag kände lite att TV:n försökte säga mig något, och jag tänkte på hur jag fått mina motståndare i SM att missa sina (för mig välbehövliga) skott och hur min kamera mirakulöst startade igen efter sitt besök "på den andra sidan". Blev lite rädd för mig själv - och allt annat runt omkring för att vara ärlig. Så jag stängde av TV:n och gick upp på mitt rum för att läsa VR.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0