You play with my heart while you play your game


Dag 18 – Ett pinsamt ögonblick

När jag precis hade börjat på Stanton's och stod i kassan skulle en familj beställa. En beställnign återstod och då säger jag (till mamman i familjen om barnet):
"...och vad vill han äta?"
Mamman ger mig en menande blick och säger:
"Hon vill ha..."

Det tyckte jag var grymt pinsamt, just då. Nu får det typ 2/5 solar.



En annan grej som hände i somras var snäppet värre, även detta på jobbet.
Bakgrundshistorien till detta är att samtalet som följer handlar om en kille som brukar äta på Stanton's och alltid beställer samma sak. Jag och Emma diskuterar detta och honom, jag inleder samtalet.

"Åh, han är så snygg! Beställer alltid samma sak med, söt."
"Han hade man inte tackat nej till..."
"He he, neeeej."
"Min!"
"Glöm det, jag sa det först!"
"Men nej, så kan du inte göra!"
"Det är lugnt, jag tror han har tjej... hon där sminkade tjejen." (Visade sig dock att jag hade tagit fel på tjej).
"Ahaa."
"Vad är det nu han heter.. jo just det typ (säger rätt förnamn och efternamn)"
"Aha okej." - Går in i köket.

Jag står ensam kvar ute vid salladsdisken när killen i fråga lutar sig tillbaka på sin stol och kollar rakt in i restaurangen, rakt på mig.
Det visade sig att han suttit bakom dörren på uteserveringen och hört hela samtalet. Skitkul att stå där ensam. Fort som attan springer jag in i köket och skrattgråter inför Emma.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Haha, pinigt! Men han blev nog glad :)

2010-12-21 @ 17:29:41
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0