Lights will guide you home


Dag 19 – Detta ångrar jag

Jag ångrar inte saker jag gjort, utan saker jag inte gjort. Att ångra något som redan hänt är bara onödigt. Det är slöseri med energi på något du inte kan ändra/påverka i alla fall. Detta är även en stor del till varför jag vill vara med överallt och göra allt. Jag vill inte gå miste om något och sedan behöva tänka: "Tänk om...".

Jag ångrar att jag inte sparat pengar till en USA-resa, varje gång jag kollar på bilder därifrån börjar jag nästan lipa för att jag saknar det så mycket. Jag ångrar att jag inte bloggade när jag var i USA.



Det är nog det jag ångrar mest. Annars är jag rätt nöjd med det liv jag lever. Man ska inte lägga energi på dåliga saker, det gör man ändå så ofta på automatik. Jag försöker istället glädjas åt allt bra i livet, alla de småsaker man knappt lägger märke till. Det är dem guldkornen gillar jag bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0