L-O-V-E is not what this was


Dag 02 - Min första kärlek

Idag är det meningen att jag ska skriva om min första kärlek. Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det med tanke på att jag nog aldrig varit kär. Självklart har jag haft en crush hit och dit, men om jag säger att jag varit kär försöker jag nog bara lura mig själv. Visst har jag legat och gråtit över killar och trott att mitt liv var över men nej, det var nog bara knasiga tonårskänslor som spökade.

Jag tror inte man kan vara särskilt kär om den kärleken inte är besvarad och under mina 19,5 år här på jorden har jag varit singel. Det är inget jag sörjer över för jag känner inte att jag saknar något direkt. Inte heller tror jag på att man ska ge sig in i något man inte känner helhjärtat för, bara för att man känner sig ensam - men det är ju bara jag.

Jag reser mycket och när jag känner mig som mest ensam håller jag fast vid tanken av att en kille bara skulle hindrat mig i mitt lagom fartfyllda liv. Jag har en fantastisk familj och de bästa vännerna man någonsin kan önska sig, inte behöver jag mer än så. Allt händer av en orsak och snart kanske min orsak kommer förbi springandes. Tills dess ska jag glädjas åt allt jag har och inte sakna det som saknas.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du är klok. Låt inget sånt stoppa dig i det du vill göra. Res klart och gör det du vill så länge du är "fri".

Vi är olika, och jag har nog inte önskat mig så mycket resor och äventyr. Men jag märker att jag saknar historier att berätta. Jag är inte så cool och får mest berätta om att "min syster har också gjort det/ min syster ska " =)) Men det är jag nöjd och stolt över. <3

2010-12-05 @ 14:46:38
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0