I wanna kiss you, but I want it too much


Dag 05 - Vad är kärlek?

"kärlek kärleken, kärlekar, kärlekarna subst.
1 stark känsla som man har för någon man tycker mycket om eller älskar
2 stark känsla för någon/något som man bryr sig mycket om *kärlek till naturen
3 person som man är kär i *Hon är ute med sin nya kärlek."

- Det är hur Nordstedts Svenska skolordlista definierar ordet kärlek.

Jag håller helt klart med - det är ju vad ordet betyder, men kärlek är så mycket mer än så.
Kärlek för mig är fjärliar i magen, att inte kunna sova på nätterna av längtan och att inte kunna tänka klart. Kärlek är ett begär, ett beroende, en passion.
Som ovanstående säger kan man även känna kärlek för något och inte bara någon. Det finns så väldigt många olika sorters kärlek och att ens försöka sätta ord på allt vore idiotiskt. Kärlek är obeskrivlig känsla och att säga något annat vore en förolämpning mot kärlek.

Jag tror även på att många är kära i kärleken och jag tror att jag är en av många.



Här är förresten en supersöt blogg som ägnar sig helt åt just kärlek.
----> Lovetrains.

Kommentarer
Postat av: azra

sv: jag vet dock vem som vinner, hehe

2010-12-07 @ 18:55:18
URL: http://aazrah.blogg.se/
Postat av: Lina Josefin

Underbar blogg du länkade till :D

2010-12-14 @ 01:25:44
URL: http://linajosefinberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0