1 månad

 
Hejsan svejsan,
 
Nu är det nästan en månad sedan jag skrev, ni vet hur det är såhär i slutet på terminen.
 
Under denna månaden har Coloado Rockies (baseball) haft sin första hemmamatch, då är det helt galet mycket folk ute på stan och lallar omkring, självklart var vi också det då!
 
 
Har också kollat på en fotbollsmatch med Colorado Rapids (fotboll) då skolan löste fri entré, mat och transport kunde vi såklart ine tacka nej.
 
Jag lyssnar för tillfället på HV71 - Brynäs match 3:7 i SM finalen. Så spännande! Annars går det bra här borta, skola och jobb tar upp mycket tid. På tal om hockey kan ni få en bild på när jag och Lina hänger lite i Colorado Avalanche spelarbås.
 
 
Har något superduper kul att berätta!
Jag vann ett scholarship från skolan! Alltså ett bidrag med pengar från skolan efter att jag skrivit en kort uppsats om varför jag behöver och förtjänar lite extra slantar. Bidraget är på $1 500 vilket kanske inte låter som så mycket med tanke på att en termin här går på $10 300, men det är såklart något! 
 
Jag måste faktiskt hålla mig kort idag, har ett "vår event" just nu på campus där olika organisationer på skolan försöker göra reklam för sig själva och eftersom jag med medlem i tre och på styrelsen av två har jag fullt upp med att representera oss på bästa vis.
 
Hoppas allt är bra med er! om 27 dagar är jag på svensk mark igen!
 
Puss & kram
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0