En liten paus

 
Hej hej!
 
Nu var det ett tag sedan jag skrev. Det är fullt upp i skolan som vanligt. Nu har jag börjat min sista lektion, matte. Det är faktistk inte så farligt. Än så länge kan jag allt och hänger med, men mattelärare är väldigt go med och ser till så att alla fattar innan hon går vidare.
 
Broncos vann Super Bowl i helgen. Säger antagligen inte er något så såhär ligger det till; Broncos är Denvers amerikanska fotbolls lag, största sporten i USA. De vann precis NFL ligan denna säsongen och med tanke på att i princip inga anda länder spelar amerikansk fotboll vågar de till och med sig på att kalla sig världsmästare. Folk blev helt galna, välte bilar och sköt raketer downtown. Vi som är lie smarta passerade tumultet ganska snabbt och höll oss sedan utanför det värsta eftersom vi inte var så sugna på en raket i ansiktet. Kul var det i alla fall! Igår var det parad i stan, 1 miljon människor hade samlats för att vinka på spelarna och fira. 1 miljon, helt sjukt. Jag kunde tyvärr inte medverka på paraden eftersom jag hade jobb och lektioner att gå på, men men. man hade nog ine sett så mycket ändå.
Här har ni de äkta bilderna tagna från nyheterna, det var helt galet mycket folk på stan, som ni kan se.
 
 
 
Nu måste jag till engelskan. Ska försöka skriva snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0