Help for the homeless

 
Godkvall dar hemma!
 
Har fatt tillbaka mina halvterminsprov nu. Fick A (basta betyget) pa bada. 94/100 poang pa det i Event Industri och 146/150 pa det i Naringslara.Inte fy skam! Ar fortfarande helt overkord med laxor och sa vidare, skippar rent utav en lektion idag for att jag helt arligt hellre stannar pa jobbet och gor laxa. Oftast vill man inte missa nagon lektion men det jag hoppar over idag ar min Offenligt Tal klass och det ar aven den laxan jag jobbar pa. Man kan val saga att det gar jamnt ut. Vi lyssnar bara pa varandras tal anda och jag ska kanske ha idag/torsdag men med tanke pa att jag skriver talet nu tanker jag inte ga med risk for att ge ett oforberett tal. 
 
Mitt tal ar om hemlosa och vad man kan gora for att hjalpa till. I sondags intervjuade jag en gammal tant som va hemlos. Hon har varit hemlos i tva ar och hade en helt otroligt positiv syn pa livet, stark! Jag ar ju en sandar typ som inte gor nagot halvdant sa igar gick jag aven till ett soppkok och jobbade som volontar i nagra timmar med att servera mat till 1500(!!) hemlosa. Helt otroligt manga manniskor. Vissa var inte aldre an mig, om de ens var det, och andra sag valdigt valvardade ut, ny-hemlosa formodligen. Hemskt. Vet inte vad mer jag kan saga om det egentligen, jag tror man maste se det for att forsta det.
 
Hoppas allt ar bra hemma! Nar denna veckan ar over tror jag det ska lugna sig lie med laxor. Om en manad har vi hostlov med vilket ska bli lojligt skont. 
 
Lev val! :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Soppkök, 1500, oj! Du är bäst!

2015-11-29 @ 15:46:27
Postat av: Rebecka

Och även bäst vad gäller provresultat! Shit vad grymt!

2015-11-29 @ 15:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0