The truth about the two of us, is that we don't make no sense.

 
Okej, som ni alla vet vann Sverige VM (dansar lite här på andra sidan Atlanten just nu när jag bara tänker på det).
Grillningen med gymfolket var toppen! Träffade 3 jättegoa tjejer med som körde den vanliga "vi borde ses nångång" - men man vet ju hur mycket sanning det brukar ligga bakom det. Sprang dock på den ena på gymmet dagen efter som kom fram och hälsade (jag hade inte sett henne än) sen frågade hon om jag ville gymma tillsammans med henne. I slutet av passet kom en annan fram och var uppriktigt glad över att se mig, hon skrev idag på Facebook med för att försäkra sig om att jag ska med på fredagens födelsedagsfirande för en PT som fyllde 25 idag. Folk här är uppenbart mer genuina än i småstadshålan Wetumka, vilket jag sorgligt nog jämför allt och alla med.
Så, middag på fredag med ett gäng goa PT's och klienter. På lördag dag hoppas jag på lite häng i Washpark eftersom vädret ska vara grymt! Sedan blir det hem och sova för jag ska jobba söndagmorgon och sedan blir det "årets fest" med min värdfamilj och Angie som jag tar med som min +1. De känner någon med en sånhär liten golf-putthål-vad-det-nu-heter-jag-kan-verkligen-inte-golf på sin trädgård. Han har även en uppvärmd pool med rutschkana, 3 barer (FRI bar) med professionella bartenders och liveband - på denna fest som han slänger ihop en gång om året för att fira "Memorial Day" - för alla som avlidit i krig för det mäktiga landet Amerika. Löjligt vad folk gör för sina pengar. De är just det folket jag ska jobba för när jag är eventplanerare. Kanske ska försöka knyta lite framtida kontakter bland några av de hundratals gästerna där på söndag?
Nu tjatar jag för mycket igen. Har en tendes att göra det såhär när småtimmarna närmar sig. Dock har jag varit lite avlägsen på senaste så jag tror det är okej. Godnatt på er USA, godmorgon Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0