If you ask me how I'm doing, I would say I'm doing just fine.

 
I ungefär 3 dagar har jag varit tyngd med en, för mig, annorlunda känsla, hemlängtan. Främmande för mig som är relativt van vid resande på egen fot. Igår nådde jag min 5 månaders dag och det var 5 månader jag bodde i Oklahoma, vilket känns som en evighet i ett annat liv.
Jag skypade med mamma idag och när hon äntligen fick igång sin cam ville jag nästan börja gråta, vet dock inte varför. Jag var bara så glad att se henne. Håll dock tårarna tillbaka för hur svårt det än kan vara för en förälder att se sitt barn gråta, tror jag det är värre när barnen ser sina föräldrar (var rädd att hon skulle börja). De är liksom den trygghet man alltid lutar sig tillbaka emot, de som alltid är så starka och stöttande hur jobbigt allt än kan kännas. De kan inte gråta, men om de gör det känns det som om hela världen rasas samman. - Bara lite tankar som snurrar såhär på kvällen.
Jag saknar er allihop där hemma, speciellt Alfred, för vi kan inte kommunicera på samma vis som jag gör med er andra. Jag vill gråta i princip varje gång jag ser honom om jag ska vara ärlig. Medans vi är inne på det ärliga spåret kan jag berätta att på planet mellan London och New York låste jag in mig på toa och grät i några minuter. Torkade sedan tårarna och har inte gråtit av längtan sedan dess, fram tills nu.
Min hemresa har jag redan planerat i detalj och det första jag ska äta på svensk mark är en kebabpizza från Falkenbergs Pizzera. På den ska det vara pommes eller sallad, har jag inte bestämt mig innan dess blir det väl allt. Självklart slängs det även på en god mängd mixad sås.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vi saknar dig med, sjukt att du ska vara borta så länge till, men Alfie glömmer dig.inte. Han vet att du finns i "mammas fon" Ibland vill han ringa mitt på dagen. Ibland leker han med bilar och säger att någon är din. Han vet att du bor hos mormor med "Tatta hemma nejii" :-D Saknar! Men vill att du ska ha det bra och må bra! <3

2013-01-08 @ 10:07:29
Postat av: Lillie

Det är helt okej att längta hem Katta. Du är otrolig som klarar att att åka iväg så länge och dessutom flytta in i en ett helt nytt hem med en helt annan familj. Men tiden går snabbare än du tror :) Och självklart är det kebabpizza som gäller. När jag kom med tåget till Falkeberg och Alice och Islam hämtade upp mig åkte vi raka vägen till Falkenbergs Pizzeria och hämtade en familjekebab med mixad sås och pommes :D

2013-01-08 @ 19:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0