I don't know who I am without you

 
När man är borta såhär, som jag ändå varit några gånger, känns det som om tiden står stilla där hemma. Jag vet var och att jag har mina underbara vänner som aldrig sviker. Min familj och jobb med. Hade allt detta varit ovisst hade det varit svårare att lämna men hade förmodligen inte hindrat mig ändå. Det jag försöker säga är nog tiden inte står stilla. Becka har genomgått en hel graviditet hemma och lillen kommer vara 5 månader när jag kommer hem. Det är surt att tänka på men som jag säger åt alla andra som frågar hur jag inte kan ha hemlängtan eller likande:
Vi är här ett år. Ett år av våra liv är ingenting och det gäller att ta vara på vår stund här och göra det bästa av saken. Tänker man på allt man missar hemma kan man inte njuta och faktiskt uppskatta det man får uppleva här.
Kusiner börjar nya klasser och skolor, vänner byter jobb och omgivning. Det händer massor under ett år, men massor händer mig med. Jag kommer alltid vara samma gamla Katta, men jag växer i mig själv och klyschigt nog hittar jag mig själv mer och mer. Mitt resande och flyttande till andra länder är jag nog rätt klar med för ett tag. Det börjar bli dags att fundera ut vad jag vill göra av mitt liv och eventuellt plugga. Jag önskar man bara kunde frysa tiden så jag kunde vara 21 för evigt, eller i alla fall i 5 år till.
Filosoferar i min nya träningstischa

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du har en mycket bra inställning! Tiden väntar inte på någon! Lev :-D

2013-04-17 @ 21:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0