When the time comes, don't run.

 
Idag fyllde min vm (värdmamma, för er som missat den förkortningen) år. Det firades med hämtpizza och hemlagad tårta av mig. Inte marängen som jag brukar göra utan en klassisk sockerkaksbotten med grädde, bär och sånt gott. Alla älskade den. Mina bakverk slukar barnen utan att tugga, tänk om det vore så lätt att få dem att äta annat. Jag köpte en orkidé till henne, eftersom det är min mammas favoritblomma tänkte jag att hon kanske också skulle gilla den. Det gjorde hon verkligen, sen skrattade hon åt hur hon inom snar framtid kommer ta död på den. De enda blommor som finns i HELA huset är den vissna buketten jag gav dem i bröllopspresent och nu denna lilla orkidé. Jag köpte även ett presentkort på The Cheesecake Factory som hon vägrade ta emot. Med tanke på att hon är min arbetsgivare så är det ju ändp hennes pengar som hon en gång gav mig, haha, men hon ville absolut inte ha något mer av mig. Vi puttade kortet fram och tillbaka men som fattig au pair gav jag till slut upp, hon vann fighten och jag fick ta tillbaka mitt presentkort. Nåja, det kommer garanterat användas upp snart ändå.

Är ruskigt trött nu så tänkte lägga mig. Måste bara berätta världens bästa grej först!!
Jag skrev till bästis Hilary, som bodde i Wetumka med mig men som nu bor i Californien, om att jag ska till Oklahoma i helgen(!!) Helt utan att planera något ska hon också tillbaka till vår lilla småstad just denna helg för att gå på möhippa (tror det var det hon sa). Vad är oddsen på det?? Så vi ska definitivt mötas upp och snacka minnen. Jösses vad jag saknat min lilla mexikanska!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh vad kuul att Hillary ska dit samtidigt! :)
Tårtan ser asagod ut fast jag inte äter grädde!
Och mamman verkar störtsköön :p Dock är the real mum nog bättre på orkideer än hon då :p

KRAM!

2012-09-28 @ 20:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0