This is what I do.

 
I skrivande stund är klockan 14:45 hos mig och om en timme ska jag åka och hämta flickorna från skolan. Såhär ser veckan ut för mig.
 
7:00 - börja jobba.
7:00-7:30 - se till att de får i sig frukost, borstat och ev. satt upp håret, borstat tänderna, se till att ryggsäckarna inneåller allt de ska så som; lunchlåda de dagar de inte äter i skolan, snacks, vatten, extra tröja och läxor.
7:30-8:15 - köra till skolan och stå i kö för avsläpp.
8:15-15:45 - LEDIG.
15:45-16:15 - hämta upp från skolan.
16:15-16:50 - se till att de får i sig mellanmål och byter om inför sin "efter skolan aktivitet".
17:00-19:00 - aktivitet.
19:00-läggdags - LEDIG
På tisdagar spelar de fotboll och då är mig dag slut runt 19, detta är alltså min längsta dag.
Onsdagar dansar de på, då släpper jag bara av dem vilket ger mig fritid från 17:15.
Torsdagarna ägnas åt simlektioner som inte startar förrän 17:45 men även då blir jag oftast avbytt så jag är ledig efter att de hoppat i poolen.
Fredagar har barnen ingen aktivitet schemalagd och då leker de oftast med kompisar. Föräldrarna slutar jobbet runt 18 snåret.

Jag är ledig lördag-måndag. Har som ni kan se ett förbannat slappt schema med väldigt mycket fritid som oftast spenderas på träning och shopping.

Vissa dagar händer det att jag är extra ambitiös och då handlar jag det jag tycker behövs till familjen eller lagar mat till föräldrarna som ofta är hungriga efter jobbet. En gång bakade jag till och med bröd. Det ni!
 
Denna dagen har spenderats åt att äta gårdagens rester till lunch, kolla på film, bädda om sängen och skype. Gymmet ligger strax bortanför barnens danslokal så tänkte passa på att träna efter jag släppt av dem.
Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0