It's the way we see the world.

 
Att tigga till sig en biljett ledde till ett telefonummer som jag ringde bara för att få veta att alla 480 biljetter är totalt slutsålda, helt sjukt. Blir alltså ingen Nicholas Sparks för mig men har fortfarande på min Bucket List att läsa alla hans böcker, även de filmer jag redan sett.
 
Nu till hur det är att bo i Denver!
Anonym hade frågat, funderar på om det kan vara Lina som jag hört ska komma?
Om det är du så ersätter du Sandra som är bästa vän med min kompis Cami som bor granne med Anna som tyvärr åker hem i oktober. Hängde du med? Haha! Liten värld i alla fall!
Hur som helst. Denver är en bra stad att bo i! Jag bor 30 minuter söder om Denver men åker in till stan lite då och då. Det finns en stor gågata i Downtown där det finns ALLT. Alla butiker du behöver och alla restauranger. Det finns olika sorters museum och ett fint zoo, inte just i Downtown men nära. Denver kallas "the mile high city" just för att man bor 1610 m över havet och du kommer märka hur torrt det alltid är, hur lite man svettas samt hur du blir anfådd och får lock för öronen hela tiden. Jag har ännu inte vant mig helt vid detta. Har lock för öronen i skrivande stund. Colorado är USA's nyttigaste stat och visst finns det överviktiga människor här med, men jag skulle nog jämföra storleken på folket med svenskarna ungefär. Det finns massor av fina saker att se/göra i Colorado överlag och naturen är grym! Man behöver inte vara en skogsmulle för att bli tagen av allt fint runt omkring en. Denver och Colorado är en populär turistost för amerikaner även om vi i Europa inte hört så mycket om det.
Det är rätt svårt att berätta fritt men fråga gärna om det är något speciellt du undrar eller något du vill veta mer om! Hoppas detta hjälpte lite :)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag som frågade heter Elin, trodde jag hade skrivit namn men tydligen går det väldigt bra att glömma bort den lilla detaljen haha! ;) Men tack så jätte mycket för svaret! Låter som jag kommer gilla Denver, eller ja kanske inte hela grejen med lock för öronen men det andra ;P

Svar: haha det är lugnt, hej Elin! Ja, jag tror du kommer gilla det med. I juli öppnades första IKEA i Colorado med om du skulle bli sugen på mos och köttbullar ;) Det sägs att de tar ungefär 3 månader innan man vänjer sig vid hur högt upp man är, jag passerar snart den linjen så kan berätta om det stämmer då :) haha
Katarina Nilsson

2012-10-08 @ 15:44:08
URL: http://theworldandelin.blogg.se
Postat av: fAR

Hej Katta var länge sedan vi hördes hoppas du har det bra hur är vädret hos er nu?Kram far

2012-10-08 @ 21:00:40
Postat av: Rebecka

Noo, blir så upprörd! Sätt upp lappar, klaga hos värdföräldrarna, de kanske har kontakter.. Du måste ha en biljett!!

2012-10-08 @ 22:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0