I only know that I am better where you are.

 
Nu börjar det rulla in klagomål för att jag inte skriver så här får ni ett jättelångt inlägg att gotta er åt! :)
 
Ligger i sängen och tar igen mig från dagen. Har egentligen inte gjort något särskilt men barnen har haft lov denna veckan och allt slår emot en som en tsunami nu. Så vad har jag hunnit med sedan sist? Ja du, mycket.
Fredagkvällen överraskades Anna med middag och limo då det var hennes avskedsfest. Gissa om hon blev överraskad?! Så kul när man lyckas med något sådant (vill tillägga för Annas skull att hennes klädsel inte var frivillig). Vi hade hur kul som helst! Cruisade runt i staden i två timmar i vår vita limo med fri bar och skumpa. Humöret var på topp och jag hade på mig min nya favoritkläning. Har blivit helt nerkärad i vinrött så körde på det och mina älskade JC klackar som nu är helt fläckiga då limomattan färgade av sig...Vi barhoppade runt på tre olika ställen och bjöds på shotar och drinkar överallt. Tycker vanligtvis inte om att bli bjuden men sakta men säkert har jag amerikaniserats så Sverige, lär er av USA där tjejerna i princip går ut gratis! Blev vän med en vakten Freddy med. Av mina tidigare erfarenheter finns det inget negativt med att hålla sig på god sida med vakterna så jag kör på samma stil i USA.
 
Chicago var helt fantastiskt! Hade bästa sällskapet av Anna, de andra i vårt hostelrum var väl inte var väl inte våra bästisar direkt... "The Windy City" kallas staden och nog var det vindigt. Kändes som vi hamnade mitt i en regnstorm vid ett tillfälle så vi gömde oss under ett tak och skrattade åt alla som gick förbi med sönderblåsta papalyn. Vi gjorde turistgrejer som att ta kort med den stora silver bönan i Millenium Park. Vi åkte upp till the Sky Deck som är en av världens högsta byggnader tror jag, 103 våningar upp i luften stod vi sedan och såg ner på alla höghus. Detta var under dagen men vi ville även ha en kvällsutsikt så då åkte vi till the Hancock Tower och tog en drink i restaurangen hela 96 våningar upp. Chicago är känt för sina barer och även dess bluesbarer. Vi frågade två poliser om en bra bluesbar, man vill enligt källor inte hamna i fel område i Chicago, och vi blev hänvisade till Buddy Guy's en bit sönder om Downtown. Tror vi kammade hem ca: 5 vuxenpoäng var genom att bara sätta ena foten på det stället, men kul var det! Vi drack lite öl och lyssnade på bluesmusik i någon timme med alla 50+are. Och jösses med asiater det var överallt! Hela Chicago kryllade av gula små rackare, kände mig nästan som hemma... skämt åsido. Men det var lika många asiater som mörka, om man nu kan lägga fram det på det viset.
Vad mer gjorde vi? Hmm, shoppade endel, det var väldigt bra shopping där! Hamnade även på ett trevånings Topshop och det gjorde fysiskt ont i kroppen och hjärtat framförallt då allt var så himla snyggt men så förbannat dyrt! Har inget Topshop i Denver men kom ut från affären utan något alls. Klapp på axeln för det, klapp, klapp. Vi gick och gick och gick en massa. Gick ut en bit på Navy Pier med och gick längs med sjön. Tog massa kort på alla häftiga och fina byggnader och gck längs med en stor bargata, vi gick också ner för Magnificent Mile som inte alls var magnificent. Norr om Downtown finns ett svenskamerikanskt område kallat Andersonville, sjävklart och drog vi även dit! Det var Chicago i stora drag. Har en MASSA bilder men kommer inte lägga upp så många här, kika in på facebook istället där jag lägger in massa bilder så fort jag är klar här.
Barnen hade som sagt höstlov denna veckan. Kom hem onsdag från Chicago och hade alltså bara den 2 fulla dagar, vilket räckte gott och väl - fasar inför sommaren... På torsdagen åkte vi till The Butterfly Pavilion som ligger norr om Denver. Det är ett mysigt litet ställe med ryggradslösa djur som just fjärilar. De har en mysig regnskog som på Universeum i Göteborg (men mycket mindre) där fjärilar flyger fritt. De hade en avdelning med kackerlackor och massa spindlar också, och hur modig är inte jag som vågade hålla i en tarantella?! :D På fredagen fortsatte vi på djurtemat och drog till zoot. Vi hann även med att baka kakor när vi kom hem. Vp kom hem under baket och var med hela tiden i bakgrunden. Efteråt sa han: You're doing a great job with the kids. (Du gör ett jättebra jobb med barnen). Kul att höra! Föräldrarna är i princip aldrig med när man jobbar så de vet ju inte så mycket om hur det är egentligen. Och han brukar annars vara mer generös med pengar än med ord. Jag vet att han älskar sina barn, det märks, men jag har bott här i 71 dagar och skulle utklassa honom i ett test om barnen. Han är helt enkelt inte den involverade typen.
Fredagkväll stod det middag med SGID på schemat. Vi möttes upp i Cherry Creek och åt på italiensk restaurang, delade på en flaska vin och hade det allmänt mysigt. Det tråkiga med att gå på fin restaurang är att man är så fruktansvärt arbetsskadad. Jag satt och tänkte "han lämnade vinkorken på bordet, varför dukar han inte av ett sällskap, vi är bara fem? Varför tar han inte bort våra överflödiga bestick eller den gamla kniven när köttkniven togs fram? Hur kan han duka av Angies tallrik när hon fortfarande tuggar och alla andra äter?!" Ja, ni förstår... - och då känns helt plötsligt restaurangen inte lika fin längre. Trots detta hade vi hur kul som helst och maten var jättegod!
Vet inte om ni vet vilka alla mina vänner än än men på första bilen har vi Jojo med Anna, som ni känner igen.
På andra bilder har vi Emelie till vänster och sedan Angie (Angelica som jag lärde känna först genom att läsa hennes blogg).
Idag är det lördag för mig, ni ligger nog och sover nu. Denna dagen har jag haft ett möte med au pairerna och alla tog med sina familjer som måste medverka på minst ett möte under året. Vi var på en pumpkinfest där man kunde bygga egna fågelskrämmor, sitta på tjurar, plocka på sig en massa godis och hämta ut gratis pumpor om man bådde i området. Min familj var dock tvungen att dra vidare fort då de hade både fotboll och dansavslutning att medverka på under dagen. Jag stannade kvar ett tag med Cami, hennes värdbarn och Sandra - hon är med columbian och Cami's bästa vän, tror jag nämnt henne i förbifarten tidigare. Resten av min dag spenderades på Park Meadows shoppingmall där jag gick runt i evigheter. Det spelar inte så stor roll vad man gör egentligen, men under helgerna måste man bara bort från huset. Det blir alltså ingen fest för mig ikväll utan jag laddar upp inför halloween som ska firas nästa helg. Jättetaggad inför det!
Barnen går vanligvis inte runt i sådana kläder, det är deras halloweenoutfits som man kunde ha på sig om man ville. Bilen där jag är med kan man även se lite hur mitt hår tonar ut till ljusare toppar, har varit så dålig på att visa bild på det, det fastnar liksom inte så bra på bild och syns knappt.
Imorgon ska jag äntligen träffa Emma jag pratade om för ett par veckor sedan, den "nya" tjejen från Göteborg. Vi ska mötas i Cherry Creek mall och dra en lunch tror jag.
 
Nu får det räcka, det är nog inte många som orkat läsa allt, men det är roligt att ni ändå visar intresse för vad jag faktiskt gör här borta. Jag är kanske mer van än många andra att vara hemifrån en längre tid men det är klart att jag är som alla andra och längtar efter mina nära och kära, det ska ni veta! :) Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Kuul att se så många bilder! Och vad snygg du är på första, jättefint håår! Ska kolla bilderna på fejan sen när jag sätter mig vid dator :-) Kraam!

2012-10-21 @ 08:25:01
Postat av: Emma Jonsson

Kul att läsa vad du gör!!
Kram!

2012-10-21 @ 14:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0