Home sweet home.

 
Hittade både fram och tillbaka till flygplatsen på första försöket trots att jag aldrig kört dit tidigare, det är väldigt lätt att hitta i USA tycker jag. Nu till helgen!
Michelle, min gamla värdsyster är nu så stor att hon har körkort så hon och gamla vp Rick hämtade upp mig på flygplatsen fredagkväll. Vi kramades och grät en skvätt sen åkte vi hem. De har flyttat till ett litet hus närmre staden utan extra rum. Jag fick ta Rick's rum och han sov på soffan. De har två nya hundar och en katt som var världens sötaste.
På lördag var det Sucker Day en dag som bara firas i Wetumka i hela USA. Det hela startade då staden blev blåsta av en man som lovade att ta en cirkus till staden mot betalning. Staden betalade men cirkusen dök aldrig upp. Då bestämde de sig för att fira i alla fall så de ställde till med fest och parader. De firar i princip att de blev blåsta men inte vek sig ändå. Tyvärr så regnade det hela dagen och firandet blev inte ens 1/4 så stor som det brukar vara. Såg mina gamla klasskamrater Laramie och Kevin som varit tillsammans för evigt, tror de är gifta nu och kanske till och med har barn? De var dock en bit bort så fick inte hälsat. Snackade lite med Justin Cote, även kallad Bunny som bor var i stan. Förlovat sig har han gjort och när han tjej tar studenten ska de flytta och han ska bli brandman. Verkar vara en innegrej nu....
Många andra har redan flyttat och jag kan inte var mer glad för deras skull, Wetumka är ingen stad man stannar kvar i om man vill åstadkomma något med sitt liv.
Södagen spenderades med Hilary hos hennes mormor och morfar. Jag hängde där hela dagen, åkte hem och vilade och åt tacos med familjen sen åkte jag tillbaka för att träffa henne igen. Hennes bror Henry och kusin Terrence var där med. Gick i skolan tillsammans med dem också. Vi satt och snackade minnen i timmar och skrattade så kindmusklerna och magen gjorde ont. Henry's bästa vän Bo hargått och blivit professionell boxare nu, drar in en massa pengar och går ännu som obesegrad. Det sägs att han testar sin motståndare hela första rundan. Låter dem slå sig trötta och han får känna på deras styrka. Går sedan ut som ett monster i andra rundan och vinner lätt. Påminner mig om filmerna "The Fighter" och "Warrior" som jag nyss såg.
På måndag tog vi Michelle till skolan sen smög jag mig in till The Office där alla lärare hängde innan skoldagen skulle börja. Utan att säga ett ord stod jag framför mina favoritlärare och bara log. Mrs. Gann (som även är mamma till en av mina vänner) började mumla "Oh my God. Oh, my God! Oh, my God!! KATARINA!" Sen började alla andra förstå vad som pågick. Jag sprang in bakom disken och hade kramkalas och grät som en liten unge. Mrs. Cooper tog lite mer tid på sig att låta allt sjuka in så hon stod mest och kramade mig medan Mrs. Gann pratade då hon själv inte fick fram ett ord. Kramade även rektorn och en annan mentor jag kände igen. Sedan kom coach McGee (gift med rektorn), bibliotikarien (Mrs. Sams) och min geometrilärare Mrs. Lucas som minsan kom ihåg att jag hade studerat "Hotel and restaurant management". Innan vi åkte till Grandpa (min områdesrepresenteant) och Granny som skulle ta mig till flygplatsen stannade vi förbi Dairy Queen och hälsade på Corrie som nu jobbar där.
Jag vet att detta bara är en massa namn för er i detta inlägg men när jag kollar tillbaka i bloggen om något år kommer jag sitta och minnas allt som det vore igår och skriver därför med allt för min egen skull. Att träffa Hilary och lärarna var definitivt höjdpunkten på helgen. Jag funderar på att åka tillbaka i maj då Michelle tar studenten. Hon är även såpass bra i skolan nu att hon ska få hålla ett tal på avslutningen.
Trots en grym helg var det skönt att komma hem. Hem till Colorado och mitt lilla rum i Castle Pines. Det känns verkligen som hem här nu och jag kunde inte vara lyckligare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0