Hey good looking, what you got cooking?

 
Tack för era mattips!
Far, trots att det är min favoriträtt tror jag att spaghetti och köttfärssås är lite för internationellt (eller rent utav italienskt) för att jag ska kunna presentera det som en svensk maträtt.
Lillie: Köttbullar är ju toppen! Blir förmodligen det och potatisgratäng. Cami älskar min potatisgratäng och ville att jag skulle göra den. Med tanke på att resten av gruppen är columbianer/sydamerikaner hoppas jag den går hem hos fler.
 
Idag har det snöat. Vädret här är verkligen helknasigt. Igår gick jag i shorts och t-shirt, idag fullt påklädd med kavaj + jacka och frös. På tal om snö och sydamerikaner, jag är den enda i min grupp som kört i snö förut kom vi fram till på förra mötet, känns tryggt. Hade jag varit en värdfamilj hade jag gjort som min och valt en europé som au pair till mina barn - vi är faktiskt väldigt mycket bättre på engelska med, det underlättar en hel del. Det är hemskt att köra i mörker och regn/snö här. Väglinjerna lyser inte upp på samma vis som hemma i Sverige så man får liksom gissa sig till var man ligger på vägen för ofta ser man inte ett skvatt. Det kanske är en vanesak men jag såg massa bilar ikväll som verkade lika vilse som mig.
 
Jag ska köpa mig ett nytt mobilbatteri för att se om det kan lösa mitt problem, tvivlar på det dock. Åh! Vill verkligen spara men blir bara en massa jobbiga utgifter hela tiden. Ska köpa ett skidpass för nästan 4000 kronor i dagarna med innan de tar slut. Visst, det är inget måste men bor man i Colorado någon/några timmar ifrån världen bästa skidåkning åker man skidor, så enkelt är det.
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Far

Hej Katta
vad är det för mobil som önskas jag har nog ett abbonemnag som löpt ut så jag kan nog få en mobil till ett bra pris vad heter den du har nu ska det avar en likadan eller något nyare?

2012-10-25 @ 10:57:27
Postat av: Far

jag läste efter jag skickat lite stavfel här o där men du förstår kanske ändå*ler*

2012-10-25 @ 10:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0