You can trust me, trust nobody.

 
I fredags drog jag och Cami spontant på en första hjälpen kurs som varade i 6 timmar. Skönt att få ihop 6 timmar på en dag då jag egentligen bara vill ha mina studier här överstökade. Nu är jag en certifikerat livräddare i två år framåt! När jag genomgått liknande utbildning tidigare i Sverige vill jag minnas att de pratar om att man ska vara försiktig vid bröstkompressionerna så man inte bryter några revben. Vår instruktör i fredags sa: "När ni gör era kompressasioner kommer ni känna hur ni knäcker revben efter revben men då gör ni det rätt. Tillslut kommer det kännas som att trycka på en geléklump, men ni får helt enkelt välja mellan att knäcka revben eller rädda liv." Härligt.
 
När jag kom hem hämtades barnen från skolan och så fort vf var hemma drog jag till Cherry Creek Mall för att kolla på bio med Emma. Vi såg Pitch Perfect (äntligen!) och den var hur bra som helst! Emma lyckades spilla ut alla sina popcorn innan filmen ens börjat med. Fick mig att tänka på klumpiga Prim hemma :) Efter bion stanade vi till på California Pizza Kitchen och tog varsin pizza. Sedan körde vi hem till mig, käkade vindruvor och kollade på Sjätte Sinnet.
Emma sov över och efter frukost på lördagmorgon drog vi till IKEA och gick lösa. Jag köpte nya handdukar och påslakan och sedan gick vi vidare till matavdelningen. Jag kan inte i ord beskriva vår lycka över att hitta julmust, glögg och chokladkalendrar, men jag kan visa er hur det såg ut...
Tunnbörd och Prästost hamnade i min påse med, gott gott!
Efter IKEA drog vi och lunchade på The Cheesecake Factory. Emmas första gång där men kan garantera er att den inte blir den sista. Lika gott som vanligt! Förutom det faktum att jag fick plast i mitt glas (framsideskydd till en slags touchtelefon) och sedan hår i min mat... De bjöd dock på maten vilket jag tyckte var bra gjort. Vet inte om ni kan se det men om jag kollar på närbilden på maten kan man se ett mörk hårstrå intrasslat i persiljan.
 

Kommentarer
Postat av: Lillie

Men usch! Hur fan lyckas man lägga ett touchphone skydd i maten ?!?!

Svar: det satt på insidan av glaset så antar att det typ kom dit genom disken eller något... fräscht.
Katarina Nilsson

2012-11-05 @ 09:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0