Sleepless in Backhult


Vilken härligt intryck man ger när man sjukanmäler sin andra dagen på det nya jobbet. Jag jobbade tidigare på Stanton's och tror att jag på 5 år sjukanmälde mig 2 gånger, minns båda tillfällerna för att jag känner mig så elak varje gång jag gör det. Dock kan man ju inte hjälpa att man är sjuk. Hade sjuklingskänningar redan i onsdags under träningen men valde att ignorera det. Jag fortsatte att spinna på som vanligt, men när man fått ett virus och inte vilar bryter det oftast ut...
Inatt borde jag haft tid att sova i 10 h. Tror kanske jag sov 4 av dem. Jag kallsvettades, hostade, spottade slem och fick ont överallt vid minsta rörelse. Såhär höll det på hela natten och nu är jag allt annat än pigg. Istället för att jobba sitter jag nu hemma och pluggar menyn för att kunna kicka-ass nästa gång jag jobbar och ta igen mig från detta lilla missöde.
Optimist som man är, vad kan vi då dra för positivt ur detta? Jo, jag får möjlighet att se Brynäs spela idag, på TV såklart :)

Sist jag sjukanmälde mig sminkade jag mig och sådär för att må bättre (man mår faktiskt bättre om man är snyggare). Det skulle inte ens hjälpa idag dock.


Kommentarer
Postat av: Emma (EMMANDENS.BLOGG.SE)

inte roligt att vara sjuk

2012-03-23 @ 21:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0