It doesn't mean I'm lonely because I'm alone


Nedan kan ni läsa om min vecka på Swedish Cup i Sävsjö. Ni som inte är intresserade kan alltså skippa detta inlägg.

Onsdag den 4e träffades jag och Gisela på skyttet vid lunch och påbörjade vår resa till Sävsjö. Väl framme åkte vi till vårt boende och lämnade av saker för att sedan ge oss av till lokalen och träna/skjuta in oss inför morgondagens tävling.
Torsdag den 5e var det skjuttid klockan 8:00 för mig och Irene. Jag sköt förhållandevis bra jämfört hur det sett ut tidigare under säsongen. Irene (landslagsskytt som skjuter i vår klubb med) tog sig till final.

Fredag den 6e sköt jag inte förrän 14:15 och drog till med säsongen bästa resultat, jippie! Jag är inte i den klass så att jag kan mätas med världseliten (det var en internationell tävling) men jag är nöjd med min insats. Verkligen imponerande med tanke på att jag satt uppe till 5:10 för att kunna se JVM-finalen som Sverige spelade mot Ryssland. Åh, underbara efterlängtade GULD!

Lördag den 7e var det inte skjuttid förrän 17:15 och då ville jag egentligen bara hem. Var lite halvkrasslig och allmänt trött, sköt därför mitt sämsta resultat under veckan då fokuset låg på allt förutom tävlingen. Denna dagen vann Irene silver och är nu uttagen till EM-laget.
Det var min tävling i stora drag. Nu ska torka tårarna efter att ha följt Stefan Livs hyllning online när hans tröja hissades. Godkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0