Jag är lyckligare nu

 
Hejhej!

Igårkväll blev det ingen thaimat för att Kudys mobil hade dött(?) Nåja, hängde med Cami idag istället vid poolen. Dock dök värsta monsunregnet/stormen upp så vi stack hem och kollade på kurser vi vill plugga. Jag ska läsa spanska, event planering och bröllops planering. Kommer behöva minst lika många timmar till med då ska jag bara fortsätta med mina spanskastudier.
 
Tänkte berätta lite nu om hur matchningsprocessen fungerar från värdfamiljens sida.
Okej. Familjen kan välja från en sida med au pairer eller vänta tills de blir matchade via agenturen eftersom vi alla genomgår personlighetstest av olika slag för att hitta bästa möjliga match. Familjerna blir matchade med 3 au pairer åt gången som är rankade 1-3 baserat på hur väl man passar ihop på papper.
Min familj, familjen Murphy, hade redan tackat nej till 2 omgångar och jag var matchning nummer 3 i tredje omgången - alltså nionde au pairen. Vår LCC (Local Childcare Coordinator) sa till familjen att "strunta" i ettan och tvåan i min omgång (hon har jobbat med familjen i 4-5 år nu och kännder dem rätt väl) och gå direkt till trean (jag) eftersom vi var perfekta för varandra. Sagt och gjort så mejlade mamma Debbie mig, medans matchning 1 mejlade henne som en galning. De fann mig mer passade för dem än de andra trots personlighetstesten, "allt med mig var bra!". Låt säga att resten är historia :)
Hoppas ni hängde med i min röriga förklaring!
 
Nedan tänkte jag slänga upp lite blandade bilder från den gångna veckans upptåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0