In New York - concrete jungle where dreams are made.

 
Hallå!
 
Jag slänger in några snabba rader här innan datorn dör.
Jag mår bra, är allmänt svettig men efter sommaren vi haft i Sverige ska jag absolut inte klaga! Har inte sett något av själva New York än då skolan ligger rätt avsides men vi har det bra här. Massa öppna fält överallt och mansion (som vi inte har tillgång till) ger många bra bilder.
Jag delar rum med två tyskar och två österrikare, alla snackar alltså tyska och där sitter jag mest som ett fån. Då ingen svensk ska bo nära mig i USA bor jag inte tillsammans med någon och inte heller några lektioner. Tyskarna är överallt! Min klass (finns 9 stycken) innehåller 32 personer, varav 15 är tyska. De kommer snart ta över hela USA tror jag...
 
Imorgon är ännu en vanlig skoldag, längre än denna som ändå känts lång efter bara 4 timmars sömn. Vårt flyg läckte något så vi blev tvungna att hoppa av och byta plan. Hela bytet tog runt 3 timmar vilket gjorde att vi inte kom till skolan förrän runt 1 på natten och sen skulle det tilldelas rum, bäddas o.s.v. allt medans det låg andra inne på rummet och sov.
 
På torsdag ska vi till New York City och göra staden, woho! Uppdaterar mer om det då. Ha det fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0