Mad world


Jag ska till tandläkaren imorgon och efter en låg månadslön får jag nog ta till sparkontot för att ha råd att laga min framtand... Det värsta är att jag redan gjort det, men lagningen ramlade av och nu ska jag få betala för en ny. Att det ska va så himla dyrt att gå till tandläkaren! Nu har dessutom en visdomstand börjat titta fram. Går jag samma öde som de övriga i min familj till mötes kommer den snart att dras ut dock = ännu mer utgifter.
Det suger att fylla 20.
Jag måste även till doktorn för att få starkare piller mot min jobbiga huvudvärk, för jag får inte ta något annat än Alvedon p.g.a. min ansträngningsastma. Detta skall alltså kollas upp. Det ska ha kollats upp för flera månader sedan men det är inte heller något jag prioriterar då det är så förbannat dyrt att få en snubbe i vit rock att säga två meningar...

Arg är jag idag.

Kommentarer
Postat av: Citatbaserat

Känner mig som en av skurkarna iom att jag pluggar till läkare och min syrra e tandläkare... Nej, men har du ingen garanti på att de gör ett bra jobb så du slipper betala igen för att det ska bli rätt på andra försöket?

2011-06-21 @ 09:19:28
URL: http://citatbaserat.blogg.se/
Postat av: Citatbaserat

Nu vet jag inte hur det fungerar i ert län men här har du iaf hur det fungerar i Uppsala;



http://www.lul.se/templates/page____11283.aspx . Om du känner igen dig kan du ju alltid prata med folktandvården hos er för att se vad som gäller där.



Hoppas det löser sig, jag vet ju att 20-åringar oftast inte har världens bästa ekonomi.

2011-06-21 @ 10:57:37
URL: http://citatbaserat.blogg.se/
Postat av: Citatbaserat

Inga problem. Jag gissar att du varit snäll mot ngn så nu är jag snäll mot dig och innan det har en tredje person varit snäll mot mig, cirkeln är sluten ;D ... hoppas det hjälper och ha en bra dag :)

2011-06-21 @ 11:36:47
URL: http://citatbaserat.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Gruebäck? Har du tur så säger läkaren sina två meningar på begriplig svenska! :p

2011-06-21 @ 12:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0