Thailand 1


Halla!

I onsdags landade vi i Bangkok och har hunnit med en hel del sen dess!
Just nu hanger vi pa ett Internetcafe i Mae Sot, dar mormor bor. Hit kom vi torsdag eftermiddag. Vi har pa dessa 4,5 dagar hunnit med att shoppa massa fina klanningar och smycken. Vi har klattrat i vattenfall, kokat agg i heta undervattens kallor, badat i mineralvatten (fran undervattenskallorna), strosat omkring i staden, hangt vid gransen till Burma, sjungt kareoke och bara varit. Jakligt skont maste jag saga. Vadret ar pa topp, det ar klarbla himmel varje dag och temperaturen gar inte under 30 om dagarna, pa kvallarna ligger det runt 22 kanske. Idag ar det 32 grader ute.
Ikvall vet jag inte riktigt vad vi ska gora, ga ut och dricka lite spy kanske :) Jag och Johanna gjorde "misstaget" att bestalla varsin cocktail. Ingen hade namligen berattat for oss att en cocktail har i Thailand ar pa 1 liter. Nu vet vi!

Vi ater ute varje dag, min maltid idag gick pa ca: 12 kronor. Jag drack vatten, bananshake och at sa mycket att jag trodde jag skulle spricka. Sjalvklart ar det ratt billigt har hos mormor da det inte ar en turistort direkt, men josses sa mycket man kan fa for en liten slant.

Min thailandska ar dessutom inte sa dalig som jag trodde, kanns fint :)

Det gar pa nagot satt inte att fa in bilderna fran kameran pa denna datorn sa jag ska forsoka igen nar vi nar Phuket. Dit aker vi pa tisdag morgon. Hors med da med andra ord!

Vi har det i alla fall jattejatte bra och jag njuter for fulla muggar, jag alskar Thailand!

Om ni har lust att ringa/sms:a har jag ett thainummer som nog ar billigare att hora av sig till.
0066 0888 936 937

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Ahh, låter superhärligt! Man blir riktigt sugen, speciellt när man vet hur det faktiskt ser ut också :) Ta hand om er och räkna med att jag lånar några klänningar ;) Kram

2011-02-14 @ 10:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0