Will you play along?


Det bästa med påsken är Anthon Bergs Mandelägg. Jag är nästan säker på att ICA får köpa in extra mycket för att det ska bli över till andra än bara mig och mamma. Okej kanske inte, men det hade kunnat vara så...



Så hur spenderas min påskafton 2011? Tja, jag och Bobby hänger här hemma och käkar mandelägg. Försöker genomleva alla skitprogram på TV men har tack och lov köpt hem två tidningar idag som jag kan läsa istället. Det kan vara rätt skönt att vara ensam, men inte de dagar det inte är självvalt. Idag är en sån dag.

Åhh! Det sprang precis förbi en sån där jättestor brun husspindel storlek XXL. Nu vill jag verkligen inte vara ensam.

...gick på jakt efter den med ett paraply och en plastbunke. Jag må ha spindelfobi, (och lipa så fort jag ser en som är större än min pekfingelnagel, dagens spindel var lika säkert 3-4 cm i diameter. Låter litet, men mät, det är skitstort!) men jag klarar inte av vetenskapenom att en springer lös i mitt hus. Finns det ingen där som kan hjälpa mig brukar jag fånga dem tills mamma kommer hem.
Jag kan inte döda.
Jag hittade honom inte.
Jag har ont i tårna för varje gång jag ser kryp krullar jag automatiskt ihop dem tills "faran" är över. Faran är ännu inte över trots att fötternas läge är högre än huvudet i detta nu.

Usch! Nu är det bud på att gömma sig i sängen och läsa. Vi hörs imorgon, håll tummarna för att jag har sinnet i behåll då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0