Please, don't hold me down


Jag ska banne med flytta till Gävle! Om två år kanske, det låter lagom. Då kan jag åka till USA på roadtrip sommaren 2012 och flytta sensommaren 2013, då har jag nog pengar och sådär fixat + att man vill ju känna sig hemma innan hockeysäsongen börjar. Jaja, "det är långt kvar och mycket kan hända innan dess..." jag vet. Spanienflytten planerades dock tre år innan den genomfördes.

Det låter som att jag är världens planerare och lever jätte rutigt -  inte alls! Jag skulle nästan vilja påstå motsatsen. Inget är ju 100% men det är skönt att ha en plan. Jag är redan nu trött på Falkenberg, känns inte som att jag har något mer att hämta här, för tillfället i alla fall. Jag kommer dock alltid vara en västkustbo var jag än hamnar i världen, men det är dags att gå vidare.

Igår berättade jag om mina planer för far, han drog lite på munnen men sen slog det nog honom att jag var seriös. Mor och far skrattade gott åt min planerade flytt till Spanien med, men det var nog inte förrän jag plötsligt stod med flygbiljett i hand som de insåg att jag menade allvar. Jag känner mig lite som Oh Laura med låten Release Me. Jag kikade lite på boenden och så, kollade in läget på google maps och jämförde priser, det finns endel att välja på så det är bra. Jobb, inte lika varierande men jag ska nog fixa något!
Ni känner till min livsfilosofi vid det här laget: Det löser sig.

Carolina, min gamla engelskalärare från Skogstorpsskolan, berättade att mor hade slagit henne en signal innan jag åkte till USA för att plugga. Hon var superduper orolig och tyckte att Carro var rätt person att lugna hennes nerver. Lilla mor underade om jag skulle klara av det bl.a.
Vi diskuterade detta i matsalen för några veckor sedan, då satt även min vän Linnéa med oss.
Linnéa skrattade lite lätt och sa: "Klara dig? Du är ju typ den mest självständiga person jag vet!".
Carro nickade instämmande och sa att det var precis det hon sa till mamma.

Jag gillar att vara självständig, oberoende. Jag vill liksom visa att jag kan. Dock hoppas jag inte att det är avskräckande på något vis, det kan ju gå åt det hållet med, tyvärr.

Självständig tjej beslöt sig för att uppleva amerikanska high school.
Där fick hon ta emot diplom för att ha hållt klara A i flera olika ämnen genom hela studietiden.


Självständig tjej skaffade sig finska vänner i Spanien att hänga med.


Självständig tjej åkte tillbaka till Spanien helt ensam och tog certifikat som internationell engelskalärare.
Hon var dessutom den enda som inte talade engelska till vardags (holländskan var gift med en engelsman sedan 26 år tillbaka), och kammade hem bästa resultatet (96%) på examensprovet i fonologi.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

jorden går under 2012...på min födelsedag..

2011-04-09 @ 16:58:41
Postat av: Rebecka

Ja, du är bra :)

2011-04-11 @ 18:11:41
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0