A place to crash


Jag har en fluga i rummet som gillar att sitta i mitt ansikte. Har inget emot att ge den en plågsam död.
Hur som helst, här kommer min dag:

Vaknade som sagt 16.30, slökollade på en film som gick på TV, en skräckis. Packade min väska i väntan på att Johanna skulle hämta upp mig och visa mig till min nya lägenhet. Det var en vandring på säkert 20 minuter, vilket kan vara rätt tungt med tanke på packningen jag släpade på. Johanna hjälpa till och bar min jacka och dator. Det blev rätt svettigt med, här är varmare än jag tänkt mig.
Väl framme möttes vi upp av den mysigaste spanjorska jag någonsin träffat, jag visste inte ens att det fanns såhär härliga människor!
Såhär ligger det till. Det är ett trevåningshus, ett stort trevåningshus + en källare, så fyra våningar. Jag och de andra inneboende bor på bottenplan och hon på de två andra med sin familj. Vi har delat kök men förutom det har jag ett jättefint rum jag ska dela med två andra kursdeltagare som kommer på måndag och tisdag. Vi har även ett eget badrum. Internet finns i hela huset och det fungerar snabbare än blixten.
Mina sambos är rätt vidriga. När jag öppnade kylen idag möttes jag av en grovt övermöglad apelsin och en matlåda man inte kunde se in i, för att även den var täckt av mögel. Letade efter rena tallrikar och glas, öppnar diskmaskinen och får skynda mig att stänga den igen. Varför? Allt i diskmaskinen hade möglat... Vidrigt! Johanna sa till koreanderna (det finns två koreanska tjejer och två belgiska) för de var de enda som fanns i närheten. Ena tjejen sa att apelsinen var hennes. Skönt, då var i alla fall apelsinen borta tänkte jag. Detta var flera timmar sedan. Den ligger fortfarande kvar.

Mirr rum då? Det är helt perfekt! Jag älskar det! Spanien-mamma stod och kramade mig hur länge som helst för att välkomna mig, sen konstaterade hon att jag vet svettig på ryggen. Spanskar är precis som thailändare, säger precis vad de tycker och tänker precis när de tycker och tänker det. Hon sa även åt mig att säga till om garderoben inte var stor nog, då skulle hon köpa klädlådor som jag kunde skjuta in under sängen. Inte nog med det, hon har köpt ett par innetofflor åt mig! Det här kan nog bli en riktigt bra månad. Hon tvättar även mina kläder en gång i veckan :)

Johanna laddar mobilen. Min säng är den nere till höger med gult täcke.

Gemensam matsal.

Och så tofflorna såklart :)


Applåd till den som orkat läsa mina senaste novell-inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0