Maybe it's simpler to lie.


Borde sova, men är alldeles för uppriven. Kollade nyss klart på filmen/serien Tess baserad på Thomas Hardy's novell, Tess of the d'Urbervilles. Jag tror ingen av er läsare ens hört talas om den, men vi läste boken i min American Literture class när jag var utbytesstudent. Vi läste aldrig klart den och jag som ofta och gärna seglar ner längs memory lane kände att jag behövde se den, veta vad som hände. Det må vara 2,5 år senare, men nu fick jag i alla fall ett avslut. Åh, hemska novell/serie, kalla det var du vill - den har lämnat mig sömnlös.
Rollen Tess (i utgåvan från 2008) spelas av de gudomligt vackra Gemma Arterton som man kan se i även Clash of the Titans och Prince of Persia.
Nehe, nu måste jag ändå försöka sova. Godnatt.

Tess.


Clash of the Titans.


Prince of Persia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0