If perfect is what you're searching for, then just stay the same.


Godkväll!

Inleder inlägget med en bild på mig och min spanska mamma Rosa.


Igår var en väldigt fartfylld dag och att blogga kom inte ens på frågan. Denna dag har varit väldigt mycket lugnare, så lugn att jag inte ens ägnat bloggandet en tanke. Okej, jag börjar köra ett inlägg om lördag så blir det inte så jobbigt att hålla koll.

Jag stannade inte uppe hela natten efter graduation som den lite vildare sidan av mig hade föreställt sig. Istället stannade jag hemma hos Laura och sov gott i ca 3-4 h. De andra drog vidare till Buddha och trots att jag var väldigt trött var det frestande att avsuta min resa så som jag börjat den, genom att låta den farfyllda, trevånigns, nattklubbs-atmosfären från Buddha hålla mig vaken i över ett dygn. Taxin hade jag beställt dagen före och 5.55 stod han utanför Laura's port och väntade på mig.


"Ge mig."

RIR - Rökare i regn.


Med tanke på att jag reste från Spanien är det väl ingen direkt nyhet att planet var försenat. Tack och lov var även mitt andra plan försenat så jag hann även med det. Dock hann jag inte med mitt tåg som skulle ta mig hem, utan byten, från Köpenhamn. Fick istället hänga på Kastrup i några timmar. Bestämde mig för att köpa en tågbiljett som visade sig vara en bussbiljett. Har tänker danskar när de markerar en bussbiljett-automat med texten "Tog billet"?! Så istället spatserade jag vidare och hittade den alltid så trogna, silvergråa SJ-automaten. Suger dock att jag med min budget nu lagt pengar på en bussbiljett från Köpenhamn till Falkenberg som aldrig kommer användas.

Tåget var först 10 minuter försenat. Men det tog till Malmö algom i tid där jag skulle byta tåg. Dock meddelade de fel spår så det var väl lite jobbigt men jag hittade rätt. Då tåget stannat i Lund så stod det stilla lite väl länge tyckte jag. Det visade sig att våran växel på spåret gått sönder. Vi stod där en timme tills vi fick klartecken att köra en bit söderut och byta spår. Vi åkte ca: 100 söderut och sen fick vi inte fortsätta längre, uppenbarligen var inte idén lika bra i praktiken som i teorin. Vi stod där 55 minuter till, alltså till de lagat växeln och sedan fortsatte vi. Vi var nu 1 timme och 55 minuter sena. Nästa station var Hässleholm. I Hässleholm stod vi med stilla lite för länge. Varför? Jo det där steget som fälls ut utanför dörren fälldes aldrig in igen när dörren stängts. Det sa dem inget om men jag satt precis vid dörren, såg och frös. Innan vi kunde åka vidare slutade förseningstiden på 2 timmar och 10 minuter.

Väl hemma kramade jag mamma och Bobby som vägrade lämna mig ifred, Bobby alltså. Jag åt, sminkade mig, bytte om (nej, jag hann inte ens duscha) och drog till Johanna. Det blev en snabb men mysig förfest för tre (Johanna, Linnéa och jag) innan vi drog oss in till staden för lite fest. Jag är en person som alltid vill vara med på allt. Att jag rest hela dagen skulle inte få stoppa mig. Jag är ostoppbar ;)

Eloge till den som orkat läsa allt och som stått ut med alla mina felstavningar som finns att finnas lite här och var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0