¿Hablas español?


Hann även med att söka lite jobb idag. Kan nog bli svårare än jag trott p.g.a. lågkonjukturen som slagit till ordentligt här. Lämnade mitt nummer på två olika ställen. Blir troligen anställd som inkastare/servitris. Menfis och Keeper hette de två ställen jag sökte på. Tror jag har störst chans att få jobb på Menfis då ägaren blev imponerad av mina tidigare erfarenheter inom restaurangbranschen. Ett minus var dock min dåliga spanska, men jag läser flitigt ur min spanskabok innan jag somnar så snart ska jag nog hänga med lite mer, hoppas jag. Imorgon ska jag även söka på en norsk bar och en irländsk. Kan aldrig skada att ha lite valmöjligheter om jag skulle ha turen att få det.

Mycket händer imorgon, jag och Lillie klippa oss hos en svensk frisör, känns tryggt. Under kvällen ska vi strosa runt på tivolit och roa oss. I slutet av veckan ska vi göra en 5 Euros manikyr, får se hur bra det kan vara, tror inte det skadar att testa.

Nu är det läggdags för mig, jag har redan lyckats vända dygnet totalt. Godnatt!


Tuggar på en klubba jag fick på Mondo Mondino, himla nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0