Eureka!


En upptäckt har blivit gjord. De dagar jag äter aioli får jag inte lika många myggbett som vissa andra dagar, som när jag inte äter aioli. För er som inte vet vad aioli är (Gud hjälpe) så är det en majonäsliknande massa baserad på olja, äggulor och vitlök. Det är ju känt att man kan köpa vitlökshalsband till hundar för att minska fästingbett. Fästingar = blodsugare, därav kommer även myten om att vampyrer inte tål vitlök (vilket de faktiskt gör, hihi). Gäller även detta myggor tro? Är jag efter, är det också ett känt faktum? Annars säger jag precis som vår vän Archimedes gjorde vid sin grymma upptäckt, EUREKA!

Fast att dömma av storleken på flugorna här, så är det kanske dem man ska oroa sig för...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0