Camping in Utah

 
Hej alla där hemma!
 
Grattis i efterskott Becka! Hoppas du hade en helt underbar helg i Stockholm!
 
Sedan jag skrev sist har jag hunnit med lite olika saker. Fick hem ett jättefint paket av mina kära JLM (Johanna, Linnéa & Mathilda) med sötsaker "bara för att", behöve verkligen en sista boost såhär i slutet av terminen. 
Har också varit på lacrosse match (surprise, surprise) och som vanligt skola och jobb. 
 
I veckan skrev Lizzie och frågade om jag ville med och campa lite spontant sådär, jag som är trött på mina helgrutiner här tackade ja direkt och vi åkte till Utah! Vi var ett ganska stort gäng när alla var samlade, runt 15 stycken säkert (majoriteten var Lizzie's killes kompisar) sov i tält och satt och tjöta runt lägerelden. Vi campade i Canyonlands (dör han från filmen 127 timmar klättade, fastnade med armen under en sted och skar av den med en fickkniv var) från torsdag-lördag, kom dit sent torsdagkväll så gick nästan och lade oss direkt. På fredagmorgon var alla utvilade och vi bestämde oss för att gå på en över 2,5 mil lång hike. Vad vi inte insåg var att 2,5 mil förmodligen var fågelväg och vi var tvungna att gå upp och ner genom 4 kanjoner innan vi nådde vårt slutmål. Utsikten var dock helt fantastisk! Bättre på färden än ändmålet men känns ruskigt skönt att ha gjort den vandringen. Inte nog med att vi var fast ute i Utah öknen i 7 timmar, vi hade ingen mat med oss och vattnet var slut när vi fortfarande hade 2 timmar kvar att gå. Fy! Klarade jag det kan jag minsann klara nästan vad som helst. 
Såhär såg det mer eller mindre ut hela vägen, denna bilden tog jag från Internet för det är så svårt att hitta något som kan göra den vackra naturen rättvisa.
Här är jag och hunden Angel och på en klippa och njuter av utsikten.
Detta var slutdestinationen. Här möter Colorado River och Green River varandra och det är därför vattnet delar sig i två olika färger. 
 
 
När vi väl var tillbaka vid vår campingplats på fredag tog vi det bara lugnt. På lördagmorgon möttes vi av en sandstorm och det var nästintill omöjligt att ens lämna tältet (som för övrigt reda var fullt av sand). Så vi packade ihop allt kvickt och begav oss till nästa staden kallas Moab. Moab är en liten stad med ca: 5100 invånare men naturen som omger staden gör att den har runt 1 000 000 besökare om året. Här gav vi oss av på en kortare hike (4 km ungefär) där man också kunde hoppa från 12 meter klippor, vilket jag såklart gjorde :)
På vägen mellan Canyonlands och Moab stannade vi även till vid en sen kallad "Newspaper Rock" som har historiska inristningar från stenåldern. Ganska coolt.
Det var min helg det, hoppas ni haft en lika rolig och farfylld helg i Sverige.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0