First day of school

 
Idag började skolan igen efter jullovet. Slutade redan vid 10:00 idag eftersom vi bara skulle gå igenom vad klassen kommer innebära och vad som förväntas av oss. Imorgon har jag tre pass, har tre pass alla dagar förutom torsdag faktiskt (och på fredag för då är jag helt ledig). Skönt med en mjukstart. Å andra sidan vet jag inte hur mycket av en mjukstart det var, har redan massa läxor. Välkommen till universitetslivet!
Idag var det musik och globala miljöförändringar som stod på schemat, imorgon gäller historia, engelska och journalistik. Har ännu inte fått svar från mitt program där jag står på väntlistan men tänkte snässla min in på torsdag och slå mig ner i klassrummet i hopp om att någon inte dyker upp. Störta problemet är väl att hinna dit i tid bara. Jag har 15 minuter på mig att gå från ena hörnan av campus till andra (bokstavligt talat). 15 minuter tänker ni, lugnt! Kan då lägga till att skolområdet vi går på består av tre college/universitet och har plats till runt 50 000 elever. 
Ska gå från längst ner till vänster till längst upp till höger. Heja!
 
Vet inte om det varit mycket dessa dagarna innan skolan eller om jag fått i mig något dåligt men efter att jag kom hem har jag nästan legati sängen hela dagen med magknip, förutom de gånger jag fått springa upp och spy. Nu mår jag bättre i alla fall. Hoppas bara det var något tillfälligt, ger väl inte så bra första intryck att missa första veckan av skolan direkt.
 
Godkväll gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0