I won't let you close enough to hurt me

 
Barnen har haft lov i snart en vecka och jag är redan helt slutkörd. Hur ska jag klara detta i ytterligare 68 dagar? Är fast i huset under hela dagen och när jag väl är ledig är jag för trött för att ta mig ut. Å andra sidan är det bara 68 dagar kvar. Hur ska jag kunna lämna detta om 68 dagar? Jag hade svårt för att lämna Wetumka, jösses vilket skämt. Hur ska jag gå vidare efter ett år i Castle Pines? Hur ska jag klara av ett liv utan städerskor? (Haha skämt åsido, jag kan minsann ta hand om mitt eget hus). Nej men helt seriöst nu. Vad ska jag göra hemma? Det kommer vara helt underbart att komma hem och få krama om alla nära och kära, men efter 2 veckor i lilla landet lagom kommer an vara tillbaka i gamla rutiner och fastna i samma gamla hjulspår man alltid rullat på i. Vad ska jag göra av mitt liv egentligen? Jag kan allt om jag vill, men vad vill jag? Åldersnojan kommer krypandes. Är detta verkligen allt? Kan kan inte pausa livet efter min födelsedag och bara vara 22 i så sådär 3 år? Det hade varit helt perfekt.
För många frågor och för få svar. Lika bra att jag går och lägger mig. Allt är bra här förresten, om någon undrade.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!
Såg din blogg på Cultural Cares facebook-sida och gick in och kikade lite. Förstår att du bor på ett rätt så litet ställe vilket jag också kommer att göra så jag tänkte jag skulle höra hur du upplever det? Jag kommer bo i Gainesville, VA. Där bor det ca 11000 invånare och jag har börjat bli lite nojig över att det är så litet. En killkompis till mig som varit Au Pair började prata om att det kanske inte kommer finnas så mycket att göra eller så många att träffa osv så då blev jag lite orolig att det kanske är FÖR litet. Hur upplever du det?
Hoppas du har lust att svara :)
Ha det fint!
Emma

Svar: Hej Emma!Jag bor i en by med bara 4000 invånare ungefär men jag älskar det! Har bara 10 minuters bilväg till både ett jättestort outlet mall och ett vanligt. Det inger liksom en viss trygghet att bo i ett litet tryggt område. Jag har fri tillgång till bil vilket har hjälpt mig massor för man kan ta sig runt hur lätt som helst. I USA är avstånd ingen stor grej heller. Den av mina närmsta vänner som bor närmst mig är 25 minuter bort men jag har liksom vant mig tror jag. Det finns massa att göra här där jag bor i alla fall och tar bara 30 minuter för mig att komma in till downtown Denver som är Colorados största stad. Det enda jag tycker är tråkigt att det inte är lika lätt att hänga med kompisar på vardagar och bara mötas upp och snacka. Men jag tror mycket på att det blir vad man gör det till! :)
Katarina Nilsson

2013-05-31 @ 13:20:49
Postat av: Emma

Har helt glömt bort att gå in och kolla om jag fått nåt svar här men tack så mycket för svaret, känner mig lugnare :)
Och absolut är det så att det blir vad man gör det till :)
Ha det fint! Emma

2013-06-12 @ 22:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0