Back to school

 
Nu har skolans 3 första dagar passerat och jag är redan helt slut i huvudet! Idag vaknade jag 25 minuter innan min första lektion skulle börja, lämnar vanligtvis lägenheten nästan en hel halvtimme innan lektionsstart i vanliga fall. Hör och häpna så hann jag i alla fall i tid till min lektion men hela fem minuter till godo! 
Till nästa vecka har jag totalt 130 sidor att läsa för två olika kuser och kunna eftersom vi ska ha test på dem. Jag har också 5 artiklar att läsa och ett quiz på dem. Ytterligare en liten inlämningen och ännu ett quiz i bokföring med. Det här med mjukstart finns liksom inte i det amerikanska skolvokabuläret. Kurserna jag tar blir som tidigare nämnt allt svårare men mina lärare för denna terminen verkar toppen! Det har de i och för sig varit på senaste tiden, men nu har jag verkligen lärt känna de flesta lärare i mit program och hur de arbetar så det är alltid skönt! Alla böcker forutom en är köpt, vågar nästan säga att detta blir billigaste terminen hittills med "bara" runt 3500 kronor i utgifter för böcker. Jag har ledigt i helgen från basket så jag och Lizzie (som lyckades ta två kurser ihop denna termin) ska plugga på lördag/söndag. På lördag har jag även möte och event med ett av mina hederssällskap så riktigt ledig är man väl ändå aldrig. Droppade en kurs igår som jag bara tänkte ta "för skoj skull" men då hade jag fått utstå ännu en termin med 18 credits vilket är 6 kurser/termin när redan 4 kurser är helfart. Valde helt enkelt att få andas lite. Med tanke på att kurserna bara blir svårare med så kan det nog vara en bra idé. 
Nehe, nu ska jag försöka läsa på lie inför ett av alla mina quiz. Hoppas allt är bra med er där hemma, och grattis på födelsedagen Pamela! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0