Stay classy

 
Goddag!
 
Tiden springer iväg och nu har jag bara en vecka kvar i skolan samt en "prov vecka". Här i USA har man alla terminsprov under en och samma vecka i slutet så alla blir mer eller mindre galna och sliter sitt hår denna återstående tid av terminen. Jag har haft "turen" att inte ha så många just prov denna terminen utan mer inlämningar, det är skönt att inte behöva plugga sig tokig till ett prov men en inlämning/projekt kräver också mer tid och öga för detalj. 
 
Helgen var ganska lugn, våra två amerikanare flyttade ut i lördags eftersom de kände att de inte hade råd att bo kvar så de flyttade hem. Hyran har som sagt stidigt med $90 inför nästa år vilket är lätt irriterande men varken jag eller Lina har någon annanstans att bo så vi stannar, när vi kommer tillbaka i augusti ska vi dock börja kolla på andra ställen att bo på. 
Helgen bjöd också på lacrossematch som Colorado återigen vann. Slutspelet börjar på lördag redan men tror inte vi kommer ha möjlighet att gå eftersom de lördagen också bjuder på "Derbyfest" - ni vet Kentucky Derby Race när alla strosar omkring i fina klänningar och hattar? USAs näst största Derbyfest (förutom den i just Kentucky) hålls årligen bokstavligt talat i en park över gatan från vår lägenhet. Jag, Lina, Jennifer och Cornelia ska dra på oss våra finaste outfits och låtsar vara rika damer som spelar på hästar för en dag. Himla trevligt tycker jag, alltid kul att klä upp sig :) 
 
Här har ni ett smakprov på hur jag kommer se ut:
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0