Jag mår bättre

 
Mina vänner, nu sitter jag här på jobbet igen. Mår mycket bättre, tack och lov! Det är min tredje dag på antibiotika så det återstår ännu en vecka. Skönt att veta att det fungerar i alla fall. 
 
Cornelia är tillbaka! Hon var här som au pair förr, om ni minns henne? Hon är nu tillbaka och ska börja plugga denna terminen, precis som oss andra :) Det är bara Jenny som saknas från vårt "gäng" nu men hon pluggar i Malmö. Hon kommer i alla fall hit och hälsar på två gånger i vår eftersom hennes kille fortfarande pluggar här men är klar i vår. Heja!
 
Denna helgen som kommer blir lugn. Lina åker till Dallas inatt för att hälsa på en vän hemifrån som bor där numera. Jag ska jobba både fredag och lördagkväll eftersom vi har fyra hemmamatcher under de två dagarna, utöver det ska jag bara vila. Det behöver jag. Helgen efter är det dags för ännu en lacrosse match som vi med största sannolikhet kommer gå på och efter den helgen börjar skolan. Jösses vad fort det går! 
 
Har idag beställt min första bok för $150, alltid en rolig utgift. Grejen är att även om jag fått lån från CSN ger de en bara tillräckligt för att täcka skolavgiften och absolut inget mer. Det de inte räknar med att skolavgift här även kommer med massa andra "privilégier" som klubbavgift, busskort, gymkort, böcker o.s.v. som man måste betala för också även om man inte använder det. Detta resulterar i att jag fortfarande är runt 12 000 kr kort om pengar som jag lyckats skrapa ihop ändå genom att be om merkostnadslån för flygbiljett. Dock har jag nu EXAKT det jag behöver men får mer pengar 18 januari (sista datum att betala är 15 januari) men de sa att de kunde göra ett undantag. Tänke dock gå till kontoret igen för att få en skriftlig bekräftelse på det så man slipper en förseningsavgift. Jag kan kanske klara det innan 18 januari om jag använder alla USA pengar jag jobbat ihop med emn måste handla först så kylen är full innan jag tömmer kontot haha. 
 
Nu har det blivit ett väldigt långt inlägg här så tänke runda av så hörs vi snart igen. Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0