En vecka klar

 
Hej!
 
Idag fyller Alfred 5 år. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN VÄRLDENS BÄSTA ALFRED! När blev han så stor? Helt galet vad tiden går och jag måste medge att det är fruktansvärt jobbigt att tänka på att jag har nästan 4 år kvar på mitt visum - vilket betyder att han kommer vara nästan 9 år när jag är klar här. Nä usch, jag vill inte tänka på det. Vi byter ämne.
 
Nu har jag gått i skolan i en vecka. Hittills har jag haft (antigen under lektionstid eller som läxa) 5 quiz och en inlämning. Då har jag dessutom inte ens börjat en av mina lektioner än för att jag råkat skriva upp mig på intensivmatte istället för vanlig så den börjar inte förrän nästa vecka, hoppsan. Matte med, så typiskt! Det ämne jag har absolut störst problem med. Känns som att jag kommer spendera mycket tid på vårt tutoring center. Har spräckt min budget gällande böcker med, sånt är livet. 
 
Annars går det bra här. Har jobbat endel på senaste faktiskt, inte bara suttit här och lallat. Har lagt in hela höst/vinter schemat för vårt volleyboll lag i systemet med alla detaljer angående set up och annat smått och gott. Lina är sjuk, hon tror hon har halsfluss, antagligen från mig. Bara jag inte får tillbaka det en tredje gång är jag nöjd. Är förbannat trött på att vara sjuk nu. Det passar liksom inte in i det hektiska schema jag går på just nu. 
 
Skolan känns rätt tuff, men det gör den alltid i början av terminen. Innan man blivit bekant med de nya kurserna och ämnerna man läser och innan man listat ut vad för typ professorn är och vad denne kräver av dig känns det mesta rätt tungt. Tror dock det blir väldigt svårt att hålla mina toppbetyg. Vet att jag sagt det innan med, men denna terminen läser jag en kurs mer än tidigare och det är dessutom ganska mycket svårare kurser. Nåja, är ine hela världen så länge man klarar kursen. 
 
I helgen var jag med min värdfamilj och kollade på Alexis (mitt äldsta värdbarn) som spelade i en pjäs/musikal. Ska jag vara ärlig hade jag inte så höga förväntningar men hon var jätteduktig! Hon hade i och för sig inte en så jättestor roll direkt men föreställningarna (det var två) i sin helhet var jättebra! Små barn (ålder 4-14) som sjöng helt fantastiskt och kom ihåg alla repliker. Så imponerad! Precis jämte teatern fanns ett fik som passande hette "fika" och drivs av svenska Anna. Sprang på henne under den svenska julmarknaden förra året och har velat titta förbi men eftersom inga tåg går dit har det inte blivit av. Hon var såklart ine där när jag tittade in men nu kan jag i alla fall säga att jag varit där! 
 
Inser att jag redan skrivit massor man har bara en sak till att säga! Broncos är i Super Bowl! Vet att detta inte betyder särskilt mycket för er men det är så häftigt att vara hur just nu! Broncos är Denvers amerikanska fotbollslag och Super Bowl är det absolut störta man kan vinna inom idrott här i USA så alla är helt lyriska just nu! Vi kollade på matchen när de gick vidare på en restaurang/bar med några vänner och jösses vilket skön stämning det var! Tänk er att Sverige just vann Fotbolls VM, typ så. Denna sista final matchen spelas i San Fransisco om knappt två veckor. Så taggad!
 
 
Ha det gott! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0