I would never do you wrong or let you down.


Hallå hallå!
Flyget var såklart försenat så kom hem till min varma sköna säng runt 4 snåret inatt. Har i princip sovit bort hela dagen idag men det unnade jag mig. Imorgon blir det ytterligare en sovmorgon eftersom Vm's första patient inte kommer förrän lunch så jag börjar inte förrän 15:45 imorgon. Skönt!
 
Så, mer om LA-resan då. Håll i hatten, nu kör vi.
Trippade in mitt i natten på hotellrummet i hopp om att inte fått en rumskompis. Det log dock en skepnad i sängen bredvid min så där släcktes det hoppet. Hittade en Björn Borg necessär i badrummet och hoppet tändes igen! Michaela vaknade till, jag frågade var hon kom ifrån och efter att ha konstaterat att vi båda var svenskar somnade vi gott. Stackarn hade inte kunnat sova för hon var orolig över vem som skulle komma in genom dörren.
Lördagmorgon bjöds vi på frukost, muffins och wienerbröd... Welcome to America! Rätt bitter över detta strejkade jag genom att äta en energibar och nötter, som jag haft med mig, istället. Jag värdesätter min frukost!
Klockan 9:30 rullades bussarna ut på stadstur och vi var inte hemma förrän 10 timmar senare. Jag sov mestadels under resan för visst var det spännande att få se kändisarnas hus, men jag har ingen koll på vems hur som var vems och jag minns inte ens vilka jag har att välja på att placera i husen. Walk of Fame var inte alls så glamoröst som jag tänkt mig, hela Hollywood kändes faktiskt rätt sunkigt. Ändå såklart, väldigt kul att se! Vi passerade även röda mattan som lagts ut inför söndagens Oscar gala.
På söndag hade vi lektoner hela dagen och då fick vi, tack och lov, en bättre frukost att starta dagen med. Jag studerade marknadsföring, CV skrivning och intervjuande(?) -säger man så?
Läraren var hur skön som helst och dagen gick faktiskt väldigt fort! Jobbigast var väl att vänta på mitt flyg från klockan 17:00 då lektionerna slutade till 23-snåret då planet äntligen gick efter någon timmes försening.
Tror man kan se lite av mitt "nya" hår på någon bild kanske. Är förresten klar med alla USA-studier nu med, underbart!
Nu säger jag godnatt och lämnar er med en bildbomb. Ha det fint!



Kommentarer
Postat av: Lillie

Oh lästa du marknadsföring? Lärde du dig något roligt? :D

Svar: nja.. inte direkt. men det var kul :D
Katarina Nilsson

2013-02-26 @ 08:59:03
Postat av: Rebecka

Kul ändå att ha fått uppleva staden! :-D Och grattis till klara studier!!

2013-03-01 @ 15:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0