Whatever it is you need, I pray I am.

 
Idag har varit en rätt bra dag! 
Morgonen flöt på rätt bra och vi var faktiskt ute ur huset i tid inför skolan!
Efter att ha släppt av dem åkte jag hem och sov vidare innan min lunchdejt med Jennifer på The Cheescake Factory. Smakade på min första cheescake därifrån med, sjukt gott men väldigt mättande! Tog med sista biten hem då jag inte orkade äta hela.
 
 
Det slog mig plötsligt att jag verkligen börjat bonda med lilltjejen. En av hennes fjärilar dog idag (man kan köpa fjärilslarver, se dem bli puppor och sedan fjärilar för att kunna släppa ut dem). Han fick inga vingar i sin puppa och överlevde tyvärr inte så jag tröstade henne sen hade vi begravning. När vi sedan åkte till simningen tog hon mitt parti mot sin syster hela tiden och hon gör verkligen det jag ber henne om i princip hela tiden. Så skönt! De bråkar fortfarande en massa men det gär bättre nu, eller i alla fall idag. När vi kom hem från simningen ville hon ha min hjälp med läxorna med. Kände mig väldigt hedrad. Tog mig lite tillbaka till min tid med ettorna på Skogstorpsskolan, mina små söta ettor.
 
På en månad och 10 dagar har jag alltså lyckats få dem att:
borsta tänderna
borsta håret
bädda sängen
ta undan sin egen disk
hänga upp sin ryggsäck efter skolan
ibland ta av sig sina skor
...utan att bråka! Måste ge mig själv en klapp på axeln för detta. Klapp, klapp.
 
Nu ska jag kolla på en av de tre filmerna jag hyrt på bibblan. Godnatt!
 

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Braaa, ge dig inte! Det kommer komma mer och mer saker de gör utan att att de ska behöva bråka! :-D

Svar: ja, det ser ju rätt bra ut än så länge i alla fall. Jag kämpar vidare! :)
Katarina Nilsson

2012-09-21 @ 09:05:09
Postat av: Pernilla

Det är tur att du har sånt bra tålamod. Tänk mig, jag hade fått utbrott och typ slagit ner dem... ha ha

Svar: haha tro mig, har fått räkna till 10 x antal gånger med för att inte slå ner dem ;)
Katarina Nilsson

2012-09-21 @ 09:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0