All I know is that we're better of together than we ever were alone

 
Just nu sitter jag ensam hemma hos Angie och lyssnar på Ron Pope. Han har ingen planerat konsert i USA alls som ligger uppe men nästa år kommer han till Sverige, hur typiskt är inte det? Samma med den här jäkla lockouten. Allt jag vill göra är att kolla lite hockey vilket inte går för att alla parter inte kan komma överens. Ni är vuxna för tusan, lös det!
Ensam hemma hos Angie var det ja. Hennes familj är uppe i bergen och hon är på 6 timmars lektion i skolan, men kommer hem om en timme. Jag har under tiden sovit hur länge som helst, ätit donken mat och duschat. Ikväll blir det kanske utgång, packade ner en utgångs outfit i alla fall - klänning och klackar. Eftersom det har varit shortsväder och sol hela veckan verkade det passa. I skrivande stund snöar det dock och ska göra det ett tag till verkar det som så nu kommer jag säkert frysa halvt ihjäl. Vill man vara fin får man lida pin!
När jag körde hit hade de stängt av motorvägen då det hade varit en polisjakt som slutat i crash. Helt vilse i ett nytt område körde jag alltså runt ett tag, trots det körde jag inte "fel" en enda gång och hittade tillbaka till en annan påfart till motorävgen. Lite stolt var jag över detta. Ungefär så pinsamt stolt att jag skrattade högt för mig själv när jag var helt ensam i bilen...
Jag lyssnar i princip aldrig på Spotify längre. Här i USA har de något som heter Pandora och det är som en slags radiokanal som blandar musik i den stilen man sökte på. När jag bodde i Oklahoma var jag som besatt av pandora med och mitt konto finns kvar sedan dess. All musik jag lyssnade på då finns sparad och det ger mig såna gigantiska nostalgi flashbacks. Jag lyssnade sönder Daughtry och Lifehouse på den tiden. Älskar den typen av musik, Ron Pope går lite i samma stil och det gör även Parachute - bra tips för er som gillar lite rostiga, känslosamma mansröster och giatarrer typ. Majoriteten av mina bloggrubriker kommer från någon av deras låtar.
Jag minns att jag och Levi dansade tillsammans till Lifehouse's You and Me på vår skolbal. Dock slår inget allas dans till Soulja Boy, haha! Bor jag i Sverige när jag väl stadgat mig ska jag tvinga iväg mina barn som utbytesstudenter till USA så de lär sig språket och får gå på "the prom".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0