Goa gubbar - sura gubbar?


Jag och Lillie drog spontant till Scandinavium och kollade matchen ikväll mellan Frölunda - Brynäs. Det var den värsta match jag varit på, och det var inte på grund av förlusten. Nu ska ni få höra...
Jag satt jämte en surgubbe till göteborgare som lade ner mer energi på att klaga än något annat. Jag är en väldigt positiv och glad person och klarar verkligen inte folk som är lagda åt det pessimistiska hållet. Denna herre bredvid mig sade inget gott om något, låt mig dra några exempel:

- Johan Larsson ramlade och kunde inte komma upp p.g.a. påtryckningar från alla håll.
Gubben: Kolla här, nu slängde sig den där brynäsaren. Det är allt det jävla skitlaget gör. De slänger sig bara och då blåser dommaren alltid för dem. (Låt mig klargöra att det inte blåstes en enda gång för någon "slängning").
- Calle Järnkrok får en smäll i ansiktet och faller till isen, blöder från näsan.
Gubben: Kolla vad han håller på. Jävla filmare! Det är allt dom gör dom där jävla Brynäs. Bara filmar.
- Brynäsare tacklar frölundare.
Gubben: Öh, interference jävla dommarjävel. Blåser fan inte för något alls!
- Brynäsare tar pucken från frölunda.
Gubben: Öh, dommarjävel ser inget. Det var fan interference! (Han kunde uppenbarligen ingen annan utvisningform).
- Jag hojtar till vid en solklar hooking på en brynäsare.
Gubben (rakt mot mig denna gången): Ja men för helvete du ser väl att han blåser?! Dommarjävel blåser för allt. (Vardera lag fick 3 utvisningar).
- Frölunda skjuter skott på mål.
Gubben: Jävla dåligt avslut, kan ingenting.
- Frölunda håller pucken i anfallszon och fördriver tiden med några få minuter kvar.
Gubben: Va fan gör ni?! Mesar runt. Det händer fan ingenting!
- Frölunda kommer in mot mål från kanterna.
Gubben: Era idioter! Där gör ni inte mål. IN PÅ MÅL!
- Domaren håller i pucken extra länge innan tekning tills lagen är redo.
Gubben: Släpp pucken. SLÄPP PUCKEN. SLÄPP PUCKEN DÅ FÖR HELVETE!
- Jonathan Granström snubblar, reser sig igen och fortsätter jaga puck.
Gubbens son på 10 år: Öh, kolla nu pappa! Den där brynäsaren bara slänger sig och filmar nu igen, så som dom alltid gör!

ÅÅÅHHHH!!!!! Jag blir så arg, så arg, så satans jävla förbannad. Jag skiter fullständigt i om mitt språk är vårdat eller inte nu.
Jag tycker synd om sonen som får växa upp med en sådan far och bli lärd på det viset. Jag tycker synd om Frölunda som har en sådan "supporter". Jag tycker synd om mig som satt jämte honom hela matchen. Ville ingen hellre än att bara smälla till honom rakt över käften, PANG! Måste dock hålla mig borta från prickar i registret om jag skall förbli vikarie och au pair...
Jag förstår mig inte på somliga människor. Och att han hade mage att prata rakt mot mig när jag uttrycker mina känslor på ett mycket bättre vis än vad han gjorde under hela matchen. Det tog all energi ifrån mig att vara "den bättre människan" i den situationen.

Detta mina vänner, var inte en av de "Goa Gubbarna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0