Leave this world behind.


Den 6 augusti lämnar jag lilla landet lagom för att återförenas med det land jag tror att jag egentligen borde fötts i, USA. Jag anländer även den 6 augusti p.g.a. tidsskillnaden och checkar direkt in på Au Pair skolan i New York.

Där kommer vi att paras ihop med rumskamrater från olika länder för att få igång det engelska pratet och tänket direkt. Vi kommer stanna där till den 10:e och under de 5 dagarna kommer vi lära oss i princip allt vi behöver för att klara av vårt år. Vi kommer även att åka på sightseeing och få tillfälle att shoppa (WOHOO).

10:e augusti flyger jag vidare till Denver, Colorado för att möta upp min "nya" familj. Familjen bor i ett hus på 362 kvadratmeter och jag har mitt rum i källaren. Sovrummet sägs vara litet men innehåller allt jag kan tänkas behöva. I allrummet utanför mitt sovrum finns biljardbord, löparband, TV och barnens lekrum m.m. Jag får tillgång till egen bil som får användas när helst jag vill.

Familjen består av en mamma, pappa och två små söta tjejer på 6 och 7,5 år. (Väljer att inte gå ut med namn o.s.v. för deras skull då jag inte vet vad de tycker om sånt än). Familjen har även en gul labbe som är 2,5 år vid min ankomst. Skönt, då kanske man inte kommer sakna Bobby lika mycket. En riktig hurtig familj verkar de vara som sysslar med allt från skidåkning till golf. På tal om sport så är även Denver en stad full av olika sporter i de högsta ligorna, så som ishockey (hallelujah!), amerikansk fotboll, basket och baseball.

Området där jag kommer bo heter Castle Rock. Det ligger ca: 25 minuter söder om Denver och någon timme norr om Colorado Springs. Vill man inte åka till Denver för att roa sig finns det även bio, bowling, shoppingmalls o.s.v. bara 10 minuters bilväg från hemmet. Bara någon timme bort ligger även Klippiga Bergen där det åks flitigt med skidor! I mitt bostadsområde brukar finnas en hel del au pairer och i området finns även en pool som är öppen under sommaren.

Där har ni det! Jag är superlycklig och vet verkligen att det här är rätt familj för mig. Kan knappt bärga mig tills augusti är här.
Godnatt :)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh låter härligt, jag har en kompis som är i USA som au pair nu:)

2012-02-29 @ 22:29:17
URL: http://penajs.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0