I don't mind if you don't mind

 
Åhh! Vad jag var trött igår, därför uteblev inlägget. Fast jag är nog minst lika trött idag. Tänkte gå och lägga mig, kollade på klockan och insåg att den var 18:10... Kanske lite för tidigt. Så jag smsade en au pair som bor några hus bort och frågade om hon ville hitta på något. Just nu var hon upptagen men skulle höra av sig så fort hon kunde. Hon är nog ingen jag skulle hänga med i vanliga fall... men hon hörde fakitkst av sig först och verkade väldigt trevlig! Har inte hunnit komma ut och träffa vänner direkt (dock har jag varit på en au pair träff redan) men mina dagar här har varit så sjukt upptagna! Jag hittar redan till skolan, mataffären, två stora shoppingcenter (hallelujah), sim- och danslektioner några parker o.s.v, så det är i princip det jag sysslat med om dagarna, sugit i mig information. Mitt huvud bara snurrar av allt och jag vill sova i princip hela tiden, men man vänjer sig! Längtar förbannat mycket till skolstart då jag kommer vara ledig mellan 8:00-15:30 varje vardag!
 
Så till familjen!
Jag kom som sagt hit fredagkväll, lagom trött efter all väntan/resandet så gjorde vi inte mycket mer än att prata en liten snabbis och dela ut presenter. Klockan var närmare midnatt men eftersom jag är familjens 6e au pair visste ungarna att de skulle få presenter så de höll sig vakna.
Mitt rum är helt underbart! Min säng är fantastisk och mitt uppehållsrum ska vi inte ens snacka om. Kommer behöva ägna ett helt inlägg åt det, vilket jag gör en annan gång.
Lördagen spenderades åt massa körandes hit och dit för att fixa inför skolan/visa mig runt. Familjen bjuder mig på all mat när vi äter ute, vilket har hänt 2 ggr hittills. De bjuder på resa till Disneyworld i november och en vecka på Key West öarna i mars. Där kan man bl.a. simma med delfiner vilket jag sa att det alltid var något jag hade velat göra. Barnen är för små men de ska försöka boka en plats åt mig i alla fall så jag får testa på det. VM (värdmamma) har en kompis som har fetaste stallet med sina "$250 000 hästar" som hon tävlar med i hoppning. De har inte snackat på typ 2 år nästan men eftersom jag gillar hästar ska vi försöka ta oss dit. Hoppas dock inte på allt för mycket då amerikaner har lätt för att lova saker.
Idag skulle vi fixa så jag skulle få en ny mobil med det fungerade inte då de var bundna till något annat, vilket inte gör så mycket. Jag kommer ha mitt wifi på den svenska och den amerikanska är till för att hålla kontakten med alla amerikanare. Familjen betalar alla mina telefonkostnader. Jag har även fått ett matkort som det finns pengar på så jag kan handla vad jag vill och när kortet är tomt fyller de bara på det. De betalar även en full bensintank ungefär en gång i veckan, kör jag mer än så står jag för det själv (vilket förmodligen inte kommer hända så ofta). Jag lever i princip gratis förutom det jag kommer shoppa. Vi var på zoo idag med och de stod för alla kostander. Jag erbjuder faktiskt att betala! Tro inte att jag bara glider omkring. Tycker inte om att leva på andra men om de insisterar så...
 
Har inte hunnit lägga in bilder än så här får ni en random och väldigt dålig bild på familjens hund Nala.
 
Nu har jag skrivit jättemycket. Eloge till de som orkade läsa. Ska försöka uppdaterna snart igen om söndagens barnkalas och lite zoobilder från idag. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Katta

Gud va lyxigt du har det!:D Fasiken att man kommer bli fattig student, hade så gärna viljat komma och hälsa på !!

Svar: Hade gärna haft dig här!! Spara lite extra och ta en sista minuten till Denver vafan ;)
Katarina Nilsson

2012-08-15 @ 01:35:35
Postat av: Rebecka

Woow, vad du glider ;)
Njuut! :D Och se till att de tar kort när du smmar med delfiner :D

2012-08-15 @ 22:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0