Life in letters


Jag ska jobba i skolan fram till påsklovet, som slöjd- och bildlärare. Det ska bli kul. Egentligen gillar jag mer att lära ut något jag faktiskt kan lära ut, men det här funkar med. Vad som helst förutom matte, lite så känns det.

Rolig grej förresten! Jag strosade omkring i bildsalen idag när min blick fastnade på en bild som var uppsatt på väggen. Det var något väldigt familjärt med den. Jag tog några steg närmre och sen slog det mig; det var ju för tusan jag som gjort den! Ha! Tänk att en bild jag gjort nu satt uppe på väggen i bildsalen! det stod inget namn på så jag tog ner den, skrev mitt namn på baksidan och satte upp den igen. Sen studsade jag omkring överlycklig bland mina elever och skrattade fram ett "Det är min bild där på väggen! Kolla, den där har jag gjort!". Länge, länge stod jag sedan och studerade den. Fick några konstiga blickar på mig, men äsch! Nostalgi i all ära!
Kan ta med kameran imorgon, om jag kommer ihåg, och ta kort på den. Det är inget speciellt faktiskt, några frukter och en ram tecknad i kubism.

Det är kul att man ändå finns kvar på något vis. Jag har bl.a. gjort en toalett-skylt som ännu hänger på en av C-spårets toaletter, en fredsduva i trä, ett "M" i korsstygn som tillhör ordet "VÄLKOMMEN" - utanför syslöjden. Efter två rader korsstygn tog min fina blåa färg på garnet slut, så jag fick byta. Det syns nästan bara om man känner till det, så jag vet. Jag känner till historien bakom det blå M:et i olika nyanser av blått.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0