Release me


Sitter hemma och tittar ut genom ett smutsigt fönster, mot en ännu mer smutsgrå himmel. Det är dagar som den här man bara vill packa väskorna och dra. Åka bort till ett ställe där solen alltid skiner och där man kan slappa alla krav och måsten.

Jag har aldrig varit rädd för att testa nya saker, ensam eller ej - det spelar ingen roll.

Novembermånaden jag tillbringade i Sevilla, Spanien var helt fantastisk! Mina vänner var: Ria 46, Holland, Laura 24, Nashville, Tennesee, USA och Edward 20, England/Spanien. Vi var en udda skara som slagits ihop för att spendera en månad tillsammans för att studera. Tillsammans upplevde vi, vad jag tycker, var en av de bästa månaderna någonsin.



Jag måste iväg snart igen. Känner mig splittrad och, för att låta jätteklyschig, inte hel? Inte heller tom, men det saknas liksom något. Här i Sverige har jag definitivt ett hem, inte bara ett hus. Det har jag dock i USA med. Jag smakade på ensamlivet i Sevilla med och jag älskade det. Staden i sig är även helt fantastisk. Jag måste utforska vidare, är långt ifrån "färdig" och jag tänker inte ge mig förrän jag är det.
När jag fyllt 21 ska jag dra mig till Wetumka, Oklahoma, USA och hälsa på vänner och familj. Sen blir det att roadtripa med Hilary och förmodligen Nathan. Det kommer säkert att haka på någon/några mer senare, men det återstår att se.

När jag kommer hem igen ska jag nog flytta till Gävle. Jag har lovat mig själv att åtminstånde bo där åtminstende ett år och även skaffa mig ett säsongskort till alla Brynäsmatcher såklart. Sökte runt på lediga jobb i Gävle tidigare, man måste ju spana in utbudet.

Min tankeverksamhet snurrar gärna iväg på detta viset. Gärna och ofta. Vad tänker du på när dagarna är långa och gråa som den här?

Kommentarer
Postat av: rebecka

gävle, där kan man inte bo jue? :s

2011-04-05 @ 18:04:23
Postat av: Pernilla

Säger som Rebecka, där kommer du ju om någonstans vilja komma bort = KYLA OCH SNÖ!!!!

2011-04-06 @ 15:10:14
Postat av: Lina

Gävle är faktiskt en mysig stad =)

2011-04-06 @ 23:01:55
URL: http://sindelina.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0