I will go dancing


Jag har spenderat max 1 h åt att sitta vid datorn idag och 1 h till att äta. Tack och lov att kursen bara varar en månad, jag pluggar fortfarande. På måndag ska vi börja hålla våra lektioner, är jag redo? Nej. Jag kommer dock bli, får bara kämpa lite hårdare.



"What will you do today?"
"I will go dancing."
"Where will you go?"
"I will go to a flamenco club"
"Where is it located?"
"It is located in the city."

Låter lekande lätt, det är det. Dock är det än jävla planering före. Man ska ha sju olika kort, alla handgjorda och de ska passa in i konversationen/kunna bytas ut med de ord som står på korten. Man får inte heller anvönda sig av ett vanligt ämne som "sport" eller "djur". Man får inte använda siffror, färger, dagar... Massa, massa att tänka på hela tiden.

Nu ska jag nog sova, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh! Det ser bra ut tycker jag =)

2010-11-05 @ 16:54:05
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0