You're the one that makes me laugh


Dag 07 – Min bästa vän

När jag var liten var min bästa vän Mimmi, a.k.a Marielle Björklund. Dock gick åren och när vi började Skogstorpsskolan i 6:an gled vi snabbt ifrån varandra. Helt plötsligt var Mathilda Prim min bästa vän. Vi brukade alltid sova över, ligga och berätta hemligheter och andra spännande saker för varandra, det göt vi fortfarande men vuxenlivet kommer ifatt en och helt plötsligt har vi båda jobb och inte alls lika mycket fritid.
I sjuan (tror jag det var) började vi hänga mer med Linnéa och Johanna. Vi alla var väldigt olika varandra men ack så lika. Johanna var den blyga hästtjejen, Linnéa var tennistjejen med det långa blonda håret, Prim var sportbruden och jag, tja jag vet inte riktigt, jag tror jag var den glada halvthaien. Från den första stund vi, JKLM, började hålla ihop fanns det inget som kunde dela på oss. Våran klassföreståndare kallade oss "The Pimpinetts" varför får ni fråga honom.
Dock tror jag att vi lämnade ett avtryck när vi sorgligt nog var tvunga att ta farväl av kära gamla Skogstorpsskolan. Nu när jag är tillbaka som vikarie drar lärarna fortfarande upp "The Pimpinetts" och de undrar hur våra liv ser ut nu för tiden. Lärare från andra spår vet vem jag är och bibliotikarien, som presenterade mig för Twilight, känner också igen mig. Låt säga såhär, JKLM drar aldrig förbi obemärkta ;)

Har tyvärr inga nya bilder på JKLM. Något vi får ta ock ändra på snart tycker jag!




Carro och Lillie får även räknas in i "min bästa vän" kategorin. Har inte känt de små krabaterna riktigt lika länge men jag skulle inte byta dem mot något :)

Det kanske var tänkt att jag bara skulle nämna en person i denna kategorin, men det går inte. Vi tjejer är liksom som ett paketerbjudande. "Få fem betala för en." Inte för att vi kan köpas för pengar... men ni förstår principen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0