What hurts the most


Jag har inte tagit kort på mina klappar än/lagt in bilderna från igår, så ni får ta listan först idag.



Dag 22 – Det här upprör mig

Djurplågeri upprör mig. Egoistiska människor, armbågsmänniskor på dansgolvet, folk som skyller ifrån sig, som inte tar ansvar och såna som inte uppskattar vad dom har innan det är försent. Det är rätt mycket som upprör mig faktiskt men det ovan och falska människor är värst. Kort sagt sånt de flesta blir upprörda över om man inte tillhör en kategori redan, då vet men nog inte om de själv. Slavhandel, rassism.. listan kan göras lång, men ni hajar vilket spår jag är inne på, right?

1994 togs denna bild av Kevin Carter i Sudan.



Barnet höll på att kräla till ett "United Nation Food Camp" som låg någon kilometer bort. Carter tog koret och gick sedan sin väg. Inget vet vad som hände med barnet men vi alla kan ju lista ut svaret.
Han vann Pulitzerpriset för bilden men tog tre månader senare självmord p.g.a. depression.

Detta upprör mig.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Tog han bilden och gick??!

UTAN ATT HJÄLPA BARNET?! :o

2010-12-25 @ 23:02:25
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0